/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Mercedes-Benz E 420 CDI, a legerősebb személyautó-dízelmotor

2005. május 19. 16:52   |   Autoblog
címkék:  

Ősszel érkezik a Mercedes-Benz E 420 CDI, amely megdöbbentő 314 lóerejével és 730 newtonméter nyomatékával a világ legerősebb dízel személyautója lesz. Az eddigi csúcstartó, a Volkswagen V10-es TDI-je egy lóerővel kevesebbet tud nála. A V8-as biturbó aggregáttal az E-osztályos Merci 6,1 másodperc alatt éri el a százas tempót.


A VW Touareg terepjáró V10-es TDI-je 750 Nm nyomatékot szállít a tengelyekre, azonban a négyajtós dízel limuzinok között az E 420 CDI a király a maga 2200-as fordulatszámnál leadott 730 newtonméterével. Kérdés, hogy a hajtáslánc, illetőleg a hátsó gumik bírni fogják-e az erős igénybevételt, bár valószínűleg a Mercedesnél mindezzel számoltak. Ezzel a bődületes erővel a felső-középkategóriás szedán álló helyzetből 6,1 másodperc alatt szökik fel 100 km/órás sebességre, a végsebességét pedig csak az elektronika korlátozza le 250 km/órában. A gyártó szerint az átlagfogyasztás nem szökik majd feljebb 9,3 liternél – tojással a gázpedál alatt. Mindenestre ilyen teljesítmény mellett 11-12 liter üzemanyag elégetése 100 km-en sem rossz eredmény. Az új dízel zászlóshajó előnyei még a karbantartásmentes részecskeszűrő, a hétsebességes automataváltó és az AIRMATIC légrugózás.    

Az új nyolchengeres CDI motor járáskultúra és dinamizmus tekintetében a legjobbak között van, nyomatéka pedig párját ritkítja: már 1950-es fordulatszámnál 700 Nm áll rendelkezésre, 2200-nál pedig a teljes, 730 Nm átadásra kerül. Rugalmassági és előzési problémákkal az E 420 CDI pilótája ezért várhatóan nem fog küszködni. Itt is mindjárt egy elképesztő számadat: harmadik sebességi fokozatban az E 420 CDI 60-ról 120 km/órás sebességre mindössze 5,4 másodperc (!) alatt ér fel. A hatodik és hetedik sebességfokozat pedig kitűnő cirkáláshoz.   


Természetesen az E 420 CDI motor a legfejlettebb mai dízeltechnikát képviseli, a Mercedes mérnökei tudásuk legjavát tették bele. A nyolchengeres, alumínium erőmű harmadik generációs, 1600 bar nyomású common rail közvetlen befecskendezést, hűtött kipufogógáz-visszavezetést és elektronikusan irányított légnyomás-szabályzást alkalmaz. Az elektromágneses szelepek helyett piezo injektorokat találunk a motorban, amelyek reakcióideje 0,1 miliszekundum, így az üzemanyag-befecskendezés sokkal gyorsabban és pontosabban tud alkalmazkodni a változó motorfordulatszámokhoz. Az E 420 CDI common rail rendszere egyébként kettős elő-, és kettős fő befecskendezést valósít meg a tiszta és hatékony égés érdekében. A fejlett technológia csökkenti az emissziót, valamint mérsékli a zajszintet és a fogyasztást is. A Mercedes mérnökei a hűtésről is kellőképpen gondoskodtak, így a nyolchengeres motor vízhűtéses intercoolert (köztes hűtő) kapott.  

A két turbófeltöltőn is változtattak, a kompresszor és a turbina lapátgeometriája más, mint az előző nyolchengeres CDI motornál. A két oxidációs katalizátor és a karbantartásmentes részecskeszűrő révén a 420 CDI könnyen teljesíti az EU-4 előírásait. Újdonság még az olajteknőben található szenzor, amely méri az olaj szintjét, hőmérsékletét és minőségét, így a műszerfalon figyelmeztetni tudja a sofőrt a következő olajcsere esedékességéről. Vezetési stílustól függően, az olajcsere intervallum akár 40 ezer kilométer is lehet. 
Az új V8-as CDI erőforrás az E-osztályban mutatkozik be idén ősszel, de a jövőben a gyártó más modelljeibe is bekerül.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/