/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Mindent a második generációs Mazda6-ról

2007. október 16. 16:31   |   Autoblog
címkék:  

Az új Mazda6 nemcsak erősebb és tisztább motorokat kapott, de önsúlyát a megnövelt karosszériamerevség ellenére sikerült lejjebb szorítani.


“Emocionális” és sportos a második generációs Mazda6. Ugyanazt a dinamikus, a Mazda szójárásával atletikus kinézetet kapta, mint ami többek között az első Zoom-Zoom modellt is sikerre vitte, de radikálisabb tálalásban. Az új kocsi tényleg vonzó lett; a vásárlók ismét négy- és ötajtós karosszériával, valamint kombi változatban rendelhetik meg az autót. Az új Mazda6 nemcsak erősebb és tisztább motorokat kapott, de önsúlyát a megnövelt karosszériamerevség ellenére sikerült lejjebb szorítani.


A japánok D-szegmensben versenyző kulcsmodellje hosszabb, bővebb tengelytávú, emellett szélesebb és magasabb a kifutó modellnél. A négyajtós 65 mm-rel hosszabb (4735 mm), 15 mm-rel szélesebb (1795 mm) és 5 mm-rel magasabb (1440 mm) az előző Mazda6 szedánnál, tengelytávja pedig 5 centiméterrel nyúlt meg. Az ötajtós hasonló paraméterekkel bír, mint a négyajtós, tetővonala azonban kupészerűen lecsapódik. Természetesen a kombi a leghosszabb (4765 mm) és a legmagasabb hármuk közül (1490 mm). A csomagtér 504 (szedán), 500/1250 (ötajtós), illetve


A mérnököknek gondjuk volt az utaskabinra is, ami tágasabb és befogadóbb, mint korábban. Nagyobb a minőségérzet és vonzóbbak a formák is. A hátsó lábtér 20 mm-rel, a válltér 9 mm-rel gyarapodott, a sofőr pedig könnyebben kilát az autóból. A hátsó ülések a karakuri rendszernek köszönhetően egy mozdulattal lefektethetők. A műszerfal teljesen új, “lebegő” középkonzollal, borostyánvörös megvilágítású, kék keretfényű órákkal, új formájú sportkormánnyal és váltókarral. A berendezéshez magasabb minőségű anyagokat válogattak, a szigetelésen pedig jelentősen javítottak. Az új felszerelések közé tartoznak a bixenon fényszórók kanyarvilágítással, a gumiabroncsnyomás ellenőrző rendszer, a Bluetooth telefonrendszer, a parkoló szenzorok, valamint a hangutasításos, érintőképernyős navigációs rendszer.


A motorpaletta új tagja a 2,5 literes, 170 lóerős és 226 Nm nyomatékú, változó szelepvezérlésű és változtatható szívócső-hosszúságú MZR motor. A japán limuzin három erőforrását örökölte az első generációs modelltől, de mindegyiket átdolgozták, hogy kevesebb üzemanyagot égessen el. A 2,0 literes, részecskeszűrős MZR-CD common rail dízelmotor a legnépszerűbb, 140 lóerővel és 330 newtonméterrel (2000 ford./percnél). 6,7%-kal kevesebbet fogyaszt, mint előtte. Az 1,8-as 120 lóerős és a 2,0 literes, 147 lovas benzinmotorokat is áthozták, de előbbi 11,7, utóbbi 10,3%-kal eszik kevesebbet. A második generációs Mazda6 háromféle váltóművel lesz rendelhető, egy öt- és egy hatfokozatú manuális, valamint egy ötsebességes szekvenciális váltóval.


A Mazda mérnökei javítottak az egyébként is kiváló kormányzáson és kezelhetőségen, továbbá megerősítették a fékrendszert is. Bár a karosszéria 7%-kal több ultra-merev acélt tartalmaz, a Mazda6 súlya 35 kilogrammal csökkent. Az új autó ezek következtében még jobban vezethető lett.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/