/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Nem biztos, hogy az e-autó a világ megmentője

2019. június 29. 14:53   |   Autoblog
címkék:  

Miközben meredeken esik vissza a dízelmotoros járművek iránti kereslet, német szakértői vélemények szerint a teljes gyártási folyamatot tekintve az e-autóknak nincs előnye a dízelekkel szemben.

Ezt a nézetet képviselik kölni és müncheni egyetemi kutatók. Véleményük szerint a dízel elleni támadások elsősorban a gyártóknak a motorokkal kapcsolatos visszaélésein alapulnak. E kérdéseket a bíróságokra kellene hagyni és visszatérni a dízelmotor racionális megítéléséhez.e76fa9a0-tesla-model-3-white-interior

A kutatók két középkategóriás autó hivatalos mérési adatait hasonlították össze: a Mercedes C 220 d és a Tesla Model 3 számait.Mercedes-Benz C 220d 4MATIC Cabriolet Edition 1 ( A 205 ) 2016

Számításba vették az akkumulátorok gyártásához , illetve a kocsi mozgatásához felhasznált energiát. A németországi elektromos energia 22.7 százaléka 2018-ban barnaszénből származott – ami a legkevésbé sem környezetbarát. Egy elektromos autó széndioxid-kibocsátása az előbbieket figyelembe véve 83 gr/km. Ehhez járul az e-autó gyártásához szükséges energia alapján további 156-181 g/km. Ezzel szemben egy dízelmotornál összesítve az energia-felhasználást csak 141 g/km károsanyag-kibocsátást találunk – azaz kevesebbet.

A kutatók elutasítják az érvelést, hogy amennyiben az e-kocsik mozgatásához csak újrahasznosított, szél- vagy napenergiát használnak, akkor az autók semmi károsanyagot nem bocsátanak ki. Az e-autókat nem lehet csak a szezonálisan változó mennyiségű megújuló forrásokból ellátni. Amennyiben viszont más forrásokból származó árammal futnak, az annak gyártásához szükséges károsanyag-kibocsátást is számításba kell venni, érvelnek. Nem is szólva arról, hogy az akkukban felhasznált lítiumot, kobaltot és mangánt nagy energia-ráfordítással bányásszák.

AZ EU előírásai szerint 2021-től az autógyárak új termékeinél átlag 95 g/km széndioxidra kell leszorítani a károsanyag-kibocsátást. Ez benzinmotoroknál 4,1, dízeleknél 3,6 l/100 km-es fogyasztást jelent. A német szakértők szerint a földgáz felhasználása jelentheti a megoldást, hiszen a robbanómotoroknak gázüzemre való átállítása minimális erőfeszítést igényel az elektromos kocsik gyártásához képest.

(Forrás: Business Insider)

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/