Peugeot 207 CC
címkék:
Története során mindig is kínált autókat a Peugeot a menetszél szerelmeseinek.
A 206 CC megjelenése után a kupé-kabriók európai piaca kilencszeresére nőtt 2000 és 2005 között, és mostanra elérte az évi 150 ezer darabot. A Peugeot időközben bővítette kínálatát, és több mint félmilliós eladásával vezető szerepet játszik. 2000 óta a 206 CC első a szegmensében, több mint 360 ezer darab készült belőle, ezzel a 206 CC a világ legkelendőbb kupé-kabriója. A négyszemélyes 307 CC pedig már 150 ezer gazdára talált a 2003-as bemutató óta.
A 206 CC utódjának tekinthető 207 CC ugyanúgy dögös és sportos megjelenésű, hossza 4037 mm, szélessége 1750 mm, tengelytávja pedig 2540 mm. Ám magassága
csupán 1,397 mm (a ferdehátúnál 75 mm-rel alacsonyabb).
Kijelenthető, hogy a 207 CC mind csukott, mind nyitott állapotában stílusos, elegáns megjelenésű kocsi. Alacsony kupéként dinamikusnak mutatkozik, különösen a lendületes hátsó sárvédők jóvoltából. Hátsó lámpáit és lökhárítóját a lejtőshátútól örökölte. Nagy hátsó szélvédőjét matt fémkeret szegélyezi a csomagtartó felől, kiemelve a fart. Kabrióként a szélvédőkeret a meghatározó elem. Csupán a fejtámlák és a kicsiny, krómozott bukócsövek emelkednek ki az utastérből. Az autóhoz emellett nagy, 16 vagy 17 colos könnyűfém kerekek járnak.
A 207 CC új fejlesztésű teteje teljesen önműködően hajtogatódik be a csomagtartóba, nincsenek kézzel kioldandó bilincsek, mint a 206 CC esetében. Csak a gombot kell nyomni körülbelül 25 másodpercig, amely alatt automatikusan lesüllyed a négy ablak is. A könnyű ajtónyitás érdekében a kilincs meghúzásakor önműködően lesüllyednek egy kicsit az ablakok.
Mivel egy kabrió vezetésének élvezete nagyban függ a karosszéria merevségétől, nagyon odafigyeltek erre a tervezők. A PSA Peugeot Citroen csoport “1”-es padlóváza és a 207 CC karosszériája nagyon szilárd struktúrát eredményez. Tekintettel a felül nyitott szerkezetre, alul és a hátsó sárvédőknél erősítéseket építettek be, amelyek csökkentik az autó rezgéseit.
Dinamikus motorok
A 207 CC háromféle hajtóművel készül. Megvásárolható 1,6 literes 16 szelepes, 120 lóerős benzinmotorral, egy THP kódjelű 1,6 literes, 150 lóerős turbómotorral, valamint a jól bevált 110 lóerős 1,6 literes, részecskeszűrős dízelmotorral. Mindegyik két vezértengelyes, négyszelepes, és ötfokozatú sebességváltóval működik együtt, de a 120 lovas benzineshez Porsche Tiptronic rendszerű, szekvenciális automata is rendelhető.
Az 1,6-os, 150 lóerős 16v THP után a 120 lóerős szívómotor a BMW-együttműködéssel készült második motor, amelyet Peugeot típusba építenek be. Teljesítménye 120 LE 6000/percnél, nyomatéka 160 Nm 4250-nél, de már 2000-nél is 140 newtonméter
használható fel (a maximum 88 százaléka), így a könnyű autó nagyszerűen vezethető vele. A fejlett technikájú erőforrásban nemcsak a két vezértengely szöghelyzete változik, hanem a szívószelepek emelése is. Ezáltal javul a termikus hatásfok, jelentősen csökken a fogyasztás, illetve a szén-dioxid kibocsátás. A motor nagyon rugalmas, és élénken reagál.
A néhány hete a ferdehátú 207-esben bemutatott 1,6 literes THP (Turbo High Pressure) megjelenik a 207 CC-ben is. Az erőforrás igen rugalmas, 240 Nm nyomatékmaximumát már 1400/percnél rendelkezésre bocsátja, 150 lovas csúcsteljesítménye pedig 5800-nál jelentkezik. Kettős beömlésű turbófeltöltője és
közvetlen benzinbefecskendezése révén egyszerre nagyon erős és takarékos.
A rengeteg PSA és egyéb típusban kiválóan teljesítő 1,6-os 110 lóerős turbódízel dinamikussá teszi a haladást, ugyanakkor kedvező fogyasztású. Legnagyobb teljesítményét 4000/percnél adja le, nyomatéka pedig figyelemreméltó 240 Nm 1750-nél, illetve túltöltéssel 260 Nm. Koromszűrő (DPFS) is tartozik hozzá. A 307 és a 206 CC HDi sikere után tudjuk, hogy a kabrió – dízelmotor párosítás milyen jó lehet.
Átlagon felüli biztonság
A 207 CC igényes McPherson első és csatolt lengőkaros hátsó futóművet kapott, gumijai pedig 195/55R16 vagy 205/45R17 méretűek lehetnek. Emellett széria az elektromos szervokormány, a négy tárcsafék, valamint egyes változatoknl az ESP menetstabilizáló is. A 207 CC-be ezen kívül egy rejtett, aktív bukócsövet is beépítettek. Ha borulásveszélyes helyzet áll fenn a szöghelyzetet és a forgási sebességet érzékelő fedélzeti számítógép szerint, akkor 25 ezredmásodpercen belül kioldja a bukócsöveket behúzva tartó rugókat. Ezután további 175 ezredmásodperc alatt 200 milliméter magasra ugranak fel a csövek.
A 207 CC-ben öt légzsák közül háromnak különleges az alakja, hogy megfeleljen a karosszéria sajátságainak: két adaptív frontlégzsákot, két fej-mellkas oldallégzsákot az első üléstámlákban és egy kormányoszlop-légzsákot találunk benne.
Utastér
A Peugeot 207 CC-ben az első ülések alacsonyabbak, mint a lejtőshátú modellben, hogy megfeleljenek a kupé-kabrió jellegnek. A modell 2+2 üléses, de a hátsó két ülés inkább csak csomagtartóként funkcionál. A pótkereket is magában foglaló csomagtér űrtartalma kupéként 370 liter, nyitott tetővel 145 liter.
A 207 CC manuális vagy kétzónás automatikus klímaberendezéssel kapható. A berendezés észreveszi, ha kinyitják a tetőt, és ehhez igazítja működését. Természetesen a kupé-kabrió felszerelhető a műszerfalba illesztett illatadagolóval (hétféle illatot bocsáthat ki), s az opciós listán megtalálható a színes kijelzős telematikai berendezés, a CD-MP3 rádió, a JBL hifi, a Bluetooth kihangosító, a szélfogó
illetve a csomagtartó rács.
A 207 CC választék Franciaországban háromféle kivitelből áll (Sport, Sport pack és Griffe), és tízféle fényezéssel kapható. A 207 CC berendezésének anyagai, színei, fémes hatásai dinamikát sugallnak. Ez érvényes a pedálokra, a bőr vagy szövet kárpitozásra, valamint a dekorációs elemekre és a bőrbetétekre. A legszebb az ehhez a modellhez is rendelhető teljes bőrkárpit, amely az ülések mellett kiterjed a műszerfalra is. Exkluzivitását díszöltéses varrás és kontrasztosan szegett szőnyegezés fokozza.