Régi és új Mitsubishik a kiállításon
A Mitsubishi detroiti standján a látogatók fantasztikus régi versenyautókkal, valamint egy 1972-es sportkupé tanulmánnyal is összefuthattak.
A sok csillogó új autócsoda mellett igazi kuriózumot jelentett a Mitsubishi standja, ahol a friss modellek mellett régi, legendás Ralliart versenyautókat és egy 70-es évekbeli sportkupét is meg lehetett csodálni. Az Autoblog.com-os kollégáknak is leesett az álluk az eredeti állapotában megőrzött, 1984-es A-csoportos Mitsubishi Lancer Starion Turbo, az 1981-es Lancer EX 2000 Turbo Group 4 Rally Car, vagy az egy példányban létező, 1972-es Galant GTO R73-X láttán.
Akinek egy kis benzin is csörgedezik az ereiben, azonnal lehidal ettől az A-csoportos Mitsubishi Starion Turbo versenyautótól, mely utoljára 1988-ban versenyzett Japánban. Négy éves pályafutása során 12 versenyt nyert meg, részt vett a Japán és a Brit Túraautó Bajnokságban is. A kocsi még viseli az utolsó verseny emlékeit, jobb hátsó kerekén például ott van még a leragasztott súly, slick gumijai pedig kopottak. Nagyon komolyak a kerekek és az oldalt kivezetett kipufogó, de a hátsó lökhárító elé szerelt hűtő sem mindennapi.
A másik különleges kocsi egy második generációs Lanceren alapuló EX 2000 Turbo Group 4 raliautó. Kétliteres négyhengeres, intercooleres turbómotorja nyolcszelepes és 280 lóerős. A Lancer az 1981-es rali szezonban versenyzett, a változó körülményeknek megfelelően a csapat 12 különböző mintázatú gumiabronccsal rendelkezett. Ez a kocsi képezte a Lancer Evolution modellek ősét.
Minden bizonnyal a világ egyik legritkább Mitsubishije a harmadik kiállított régi modell, az 1972-es Galant GTO-R73X tanulmány, melynek motorterében nem a széria 1,6-os masina dolgozik, hanem egy 180 lóerős kétliteres, 16 szelepes DOHC motor, melyhez ötfokozatú váltót kapcsoltak. Mindezt 1972-ben. A kétajtós Galant GTO sportkupé amúgy 1970-ben mutatkozott be, legerősebb szériaváltozata 125 lovas volt.
Forrás: Autoblog.com