Subaru Justy, a kiskategória új jövevénye
A Justy-t a Daihatsu Sirionból, a Toyota Aygóból és Yarisból, valamint a Citroen C1-ből és Peugeot 107-ből ismerős 1 literes motor hajtja.
Az új Justy kedvéért a Subaru szakított a szimmetrikus összkerékhajtás – boxermotor párosítással, sőt, a kisautó kategória egyik legolcsóbb (legalábbis az Egyesült Királyságban), legtakarékosabb és legkörnyezetbarátabb modelljét alkotta meg. A Justy 118 g/km-es károsanyag-kibocsátása miatt minden bizonnyal mentesül a tervezett londoni “dugódíj” alól, plusz a szigetországban 5 éves/100 000 km-es garanciát adnak rá. A Justy-t a Daihatsu Sirionból, a Toyota Aygóból és Yarisból, valamint a Citroen C1-ből és Peugeot 107-ből ismerős 69 lóerős, változó szelepvezérléses, 1 literes háromhengeres erőforrás hajtja, átlagfogyasztása 5 liter 100 kilométeren.
A tágas helyet kínáló, ötajtós Subaru Justy (h., sz., m.: 3600/1665/1550 mm, tengelytáv 2430 mm) csúcssebessége 160 km/óra, nulláról százra pedig 13,5 másodperc alatt gyorsul fel, így hosszabb utakra is nyugodtan vállalkozni lehet vele. Ajtói szélesre tárhatók ki, üléspozíciója magas, csomagtere pedig alaphelyzetben 225, az üléseket lehajtva 630 literes. Praktikus kisautó, 9,4 méteres fordulókörrel. A Justy terhelhetősége 500 kilogramm, ami egészen kiváló. A futómű és a kormányzás korszerű, utóbbi például elektromos rendszerű. Minden bizonnyal a kiskocsit nálunk is meg lehet majd vásárolni 6 légzsákkal.
A Subaru Justy a japán belpiaci Daihatsu Sirionra épül, európai megjelenését a Subaruban és a Daihatsuban is tulajdonos Toyotával való megállapodásnak köszönheti. Európában évente 6000 darabot fognak gyártani belőle. Ha jó ára lesz, a pofás kisautó nálunk is siker lehet.