/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Supercharged Seven, a Bugatti-verő

2007. június 07. 12:59   |   Autoblog
címkék:  

Hogy megünnepelje fennállásának 50. évfordulóját, a Caterham elkészítette minden idők legerősebb Sevenjét, az X330-as modellt, aminek a súly/lóerő aránya elképesztő 600 LE/tonna. Ezzel az értékkel az X330 megelőzi a Bugatti Veyront (512 LE/tonna) és a McLaren F1-et (559 LE/tonna) is.


Hogy megünnepelje fennállásának 50. évfordulóját, a Caterham elkészítette minden idők legerősebb Sevenjét, az X330-as modellt, aminek a súly/lóerő aránya elképesztő 600 LE/tonna. Ezzel az értékkel az X330 megelőzi a Bugatti Veyront (512 LE/tonna) és a McLaren F1-et (559 LE/tonna) is.  


A mattfekete Seven X330 a CSR Superlighton alapul, de 2,3 literes Ford Duratec motorját egy Rotrex C30-94 kompresszorral 260-ról 330 lóerőre húzták fel. A kompresszor “tolóereje” a motor fordulatszámával együtt lineárisan nő, tehát az X330 nemcsak magas fordulatszámokon és nagy sebességnél lök nagyobbat, de alacsony sebességnél sem kelletlen. Az erőforrás maximális nyomatéka kereken 300 Nm, ami az 5500-7500-as fordulatszám-tartományban teljesen kihasználható. Az X330-as építésénél a Caterham könnyű szerkezeti acélt, pillekönnyű keréktárcsákat és szénszálas műanyagot is felhasznált, hogy az autó súlyát a lehető legalacsonyabban tartsa. Az autó menetteljesítményeiről sajnos nincsenek adataink, de sejtjük, hogy nem evilágiak. Az 550 kilós, 260 lovas CSR Superlight például 3,1 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 96 km/órára.  


Az X330-cal amúgy komoly tervei vannak a Caterhamnek, amolyan kísérleti járműként szolgál. A brit manufaktúra többek között egy bioetanolos változatot is készít majd belőle.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/