/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Szerelés Laayouneban, száguldás a Szaharában

2006. január 03. 08:56   |   Autoblog
címkék:  

Vasárnap este meghitt, hangulatos sivatagi tábortüzek mellett pihenték ki az előző nap fáradalmait a Budapest-Bamako versenyzői.

Vasárnap tért le először a mezőny a betonútról és a sivatag homokjában töltötte az éjszakát. Hétfő reggel napkeltével keltek újra útra a versenyzők és teljesítették az első 1O kilométeres sivatagi távot.

A OffRoadStation.com 1O-es rajtszámú G Mercijének a terepszakaszon eltört a tetőcsomagtartója és kishíján el is hagyták. Kénytelenek voltak egy hosszab pit-stop kiállásra begurulni Laayoune városába, ahol egy lakatos mester három óra alatt visszahegesztette a letört fémdarabokat. Velük tartottak többen is a mezőnyből és ha mát ott voltak elvégztettek néhány rutin karbantartási munkát.

A mezőny nagy része viszont már robogott Dél felé a keskeny szaharai autóúton. A monoton táj egyhangúságát, az óceán szépsége és a naplemente fantasztikus színei ellensúlyozták.

A Teréz Anya Jótékonysági Díjért ma többen komoly erőfeszítéseket tettek. Horváth András Zoltán és Király László egy elakadt Porsche Cayene defektjét segített kijavítani, és a pórul járt mauritán sofőr életét vízzel mentették meg. A szolidarátás ereje a sivatagban még erősebb. Erről tett tanúbizonyságot ma délután Horváth Szilvia és Kókai Tamás is, akik Land Rover Denfederükkel közel 2OO kilométeren keresztül vontattak egy 2O éves lengyel Mercedest Dakhlába. Polak Wengry dva bratanki, thank you hangzott a hálás lengyelek búcsúja Dakhla első autószerelőjénél.

A Trabisok ismét remekeltek annak ellenére, hogy az önindítójuk ma is gyengélkedett. Az egyik katonai ellenőrzőpontnál nem indult újra az autó, így a katonák tolták be a Trabantot, amit errefelé mindenki veterán Peugeot-nak néz. A Polgár testvérek az önindítóra egy jól irányzott ütést mértek egy pajszerrel mire az ismét megjavult. Hiába, a percíz szaktudás és a drága műszerek mindig meghozzák a várt eredményt.

Ma ismét a Moslék.hu csapat ért be elsőnek. László Cupák Lajos elmondta, hogy véleménye szerint eddig már öt óra előnyük van a B2-n. Másodikként a Viky Team Pathfindere gurult be Ulrichék előtt. A Trabi negyedik helyen farolt be a dakhlai táborba ma délután négykor.

A sátor verés nehézségei után ma erős szélben tértek pihenőre a Nagy Afrikai Futam elszántabb résztvevői. A flancosabbak egy négycsillagos belváros hotelben töltik az éjszakát. A holnapi etap során átkelnek az elaknásított marokkói és mauritán határ közötti földúton, és az első mauritán táborban, Nouadhibouban térnek nyugovóra.




Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/