Új Mercedes-Benz S-osztály: a világ legjobb autója?
Nem túlzás azt állítani, hogy az új S-osztály nemcsak a Mercedes-Benz csúcsteljesítménye, hanem maga a megtestesült autófejlődés. Korszakalkotó modell, amely egyszerűen a világ legjobb autójának készült. Minden területen új mércét állít fel.
Kortalan szépség
Szerte a világon mindenki felismeri, ha egy Mercedes-Benz közeledik. A jellegzetes Mercedes-arc markánsan érvényesül a márka egész története során, s ez alól az új csúcslimuzin sem kivétel. Az új S-osztály hosszú motorházával, kupolaszerűen feszülő tetővonalával és enyhén lejtős hátuljával klasszikus limuzin-arányokat mutat, ugyanakkor a stílusos sportosságot sem nékülözi. A kocsi reprezentatív, miközben kupészerűen sportosnak mutatja a lendületes tetővonal. Rendkívül áramvonalas is; 0,24-es alaktényezője mércének számít a kategóriában, sőt az S 300 BlueTEC HYBRID modellét további aerodinamikai tökéletesítésekkel 0,23-ra szorították le.
Az új S-osztály emellett a világ első autója, amelyben már a jövőbe mutatóan, egyáltalán nincs izzólámpa, csak fénydiódák vannak. Világpremier az úgynevezett többszintű funkció is: tekintettel a mögöttünk közlekedőkre, éjszaka vagy a közlekedési lámpánál várakozva lecsökken a féklámpa fényereje. Az út, illetve az utas- és csomagtér világítására közel ötszáz fénydióda szolgál. Az első fényszórókban darabonként 56-ot, a hátsó lámpákban darabonként 35-öt, az utastérben pedig a hangulatvilágítással együtt kb. 300 darab LED-et helyeztek el.
Az értékesítés első évében kétféle hibrid, egy benzines és egy dízel S-osztály áll rendelkezésre: az S 400 HYBRID, az S 500, az S 350 BlueTEC és az S 300 BlueTEC HYBRID. A maga kategóriájában mindegyik a hatékonyság bajnoka – a típuselődhöz képest 20 százalékot elérő mértékben csökkent a fogyasztás. Valamennyi motor már ma teljesíti az Euro-6 kipufogó szabványt, sőt az S 400 HYBRID és az S 350 BlueTEC hozza a még szigorúbb „A” hatékonysági osztály követelményeit is, az S 300 BlueTEC HYBRID pedig A+ besorolást kapott. Az S 500 Plug-In Hybrid formájában pedig hamarosan kijön az első S-osztály, amelynek hármassal kezdődik a fogyasztási adata.
Az egyes modellek adatainak áttekintése:
Kétféle tengelytáv
Az új S-osztály utasterének letisztult felépítése egy klasszikus, ugyanakkor modern limuziné. A kiváló minőség és az elegancia összhangban van a funkcionalitással: a legmagasabb szinten ötvöződik a menet-, tér- és kezelési komfort. Az anyagok és színek tökéletes összeválogatása különleges harmóniát teremt. Fát főképp a műszerfalon és a középkonzolon alkalmaztak nagyvonalúan. Különlegesség a kapcsolók fémes felületének gyöngyházhatású lakkozása, az utastér színéhez illő árnyalatban. Hátul is első osztályú az utazás – az ülés, az ajtóbetétek és a kezelőszervek koncepciója és exkluzivitása semmiben sem marad el az első sorétól.
Az S-osztály története során először állt a fejlesztés középpontjában a hosszú tengelytávú limuzin. A korábbi gyakorlattól eltérően ebből vezették le a rövid tengelytávú változatot. Az S-osztály ugyanis, amelynek európai és észak-amerikai tulajdonosai szívesen ülnek maguk a volán mögé, nemcsak az Egyesült Államokban, Kínában vagy Japánban számít egyértelműen reprezentációs limuzinnak, hanem egész Ázsiában is sofőrös autóként van elkönyvelve. Ebből logikusan következik az a sok újdonság, amely a hátul ülők komfortját és biztonságát szolgálja.
Kétféle S-osztály közül lehet választani, a normál 5116, míg a hosszított kivitel 5248 mm hosszú (+ 42, illetve 40 mm). A tengelytáv maradt a régiben (3035, illetve 3165 mm), de a nyomtáv nagyobb lett (+ 24, illetve 31 mm). A vezető maximális fejtere 12 milliméterrel nőtt, az első válltér 14-gyel, és az első szélesség 10-zel. A hátsó sorban helyet foglalók a térdméret 14 milliméternyi megnagyobbodásának örvendhetnek, vállterük pedig kilenccel lett nagyobb.
A normál tengelytávú S-osztályhoz kétféle hátsó ülés (statikus üléspad vagy 37 fokos állíthatóságú egyedi ülések) áll rendelkezésre, a hosszú tengelytávúhoz pedig ötféle. Az utasoldali Executive ülés maximális támladőlése 37 fokról 43,5-re nőtt, ami a legnagyobb a felsőkategóriában. Lábszár-támaszának hosszanti és szöghelyzetét állítani lehet. A lehajtható első utasülés saroktámaszával és egy kiegészítő komfortpárnával együtt olyan fekvő pozíciót kínál, amelynek alvási és pihenési komfortját egyetlen más autóé sem éri el.
valóban prestizsautó lett
nálunk is sikeres lesz, csak el kell adni hozzá a házat.
magyarországi megjelenés mikorra várható?
A magyarországi bevezetés időpontja július 20., az árakat pedig csak később jelentik be.