Új Mercedes-Benz S-osztály: a világ legjobb autója?
Nem túlzás azt állítani, hogy az új S-osztály nemcsak a Mercedes-Benz csúcsteljesítménye, hanem maga a megtestesült autófejlődés. Korszakalkotó modell, amely egyszerűen a világ legjobb autójának készült. Minden területen új mércét állít fel.
Újfajta kezelési koncepció
Két nagy felbontású színes, 8:3 oldalarányú, 30,7 cm képátlójú TFT-képernyő az S-osztály információs központja. A baloldali az eddigi kombinált műszer funkcióit veszi át, és elsősorban a vezetőnek érdekes információkat közöl. A jobboldali az infotainment (szórakoztató-tájékoztató) funkciók komfortos kezelésére szolgál. Az új kijelzők mellett különös jelentőséget kaptak a fémes kapcsolófelületek és a valódi alumínium kezelőszervek.
Újdonság az érintő telefontasztatúra és a kibővített kedvencek-koncepció 12 szabadon programozható funkciója. Továbbra is a fő kezelőszerv a központi forgó-nyomó gomb, amelyhez társulnak a legfontosabb funkciók közvetlen elérését biztosító gombok a középkonzolon, illetve egy kezelősor a vezetőtámogató rendszerek részére. A Linguatronic Speech Dialog System (párbeszéd-rendszer) hangvezérlése lehetővé teszi például komplett címek bemondását, de hangvezérléssel használható a telefon és az audiorendszer is. Új lehetőség a szöveges üzenetek és az e-mailek hangos felolvastatása.
A klímaberendezéshez kérhető AIR-BALANCE csomag, amelynek tartalma az illatosítás, az ionizálás és az alaptípushoz képest még hatásosabb szűrés. A Thermotronic klímaberendezés hátul két további zónával fokozza a hőkomfortot. Teljesen új a kartámla elektromos fűtése. Az ülések Energizing masszázsfunkcióval és megfordítható irányú ventilátoros aktív ülésszellőzéssel bírnak. A páratlan Energizing masszázsfunkció 14 külön vezérelhető légpárnát tartalmaz az üléstámlában, és melegíteni is képes. Összesen hat masszázsprogram közül lehet választani, közülük kettő melegítős. Ugyanez kapható a hátsó üléshez is.
Teljesen új multimédia-nemzedék mutatkozik be az S-osztályban, ösztönszerű kezeléssel, illetve a funkciók látható megjelenítésével és animálásával. További innováció, hogy mindegyik ülésről hozzá lehet férni a szórakoztatás forrásához. A navigáció fő újdonsága a tartalmak interaktív feldolgozása. Az új „navitainment” (navigáló-szórakoztató) funkciók között szerepel például az animált iránytű, a repülőgépek utastájékoztatójához hasonló „DriveShow”, valamint a Google Maps megjelenítése a fejegységen és a hátul ülőknek. Az új „Live Traffic Information” szolgáltatás valósidejű útinformációkat nyújt, ezáltal a navigációs készülék még jobban tájékozott az utakon uralkodó helyzetről.
Példátlan biztonsági színvonal
Az S-osztály teljes külső héja és teteje, továbbá első része alumíniumból készül, a biztonsági utascella viszont nagyrészt a legszilárdabb acélféleségekből áll. A torziós merevség 50 százalékkal nőtt az elődmodellhez képest.
Tíz évvel ezelőtt, az S-osztály preventív PRE-SAFE utasvédelmi rendszerével, útmutató biztonsági technikát mutatott be a Mercedes-Benz, és azóta is folytonosan dolgozik a továbbfejlesztésén. Most pedig még jobban kibővítette. Az új PRE-SAFE funkciók hozzájárulnak a gyalogoselütési és ráfutásos balesetek elkerüléséhez, a következményekkel fenyegető veszélyhelyzetek kivédéséhez, és fokozzák a biztonsági öv védő hatását.
A PRE-SAFE fék felismeri a gyalogost, és 50 km/órás sebességig önálló fékezéssel előzi meg az elütést. A PRE-SAFE Plus felismeri a fenyegető ráfutásos ütközést, és a hátsó vészvillogó nagy gyakoriságú villogtatásával figyelmezteti a minket követő járművet. Ha továbbra is fennáll a veszély, behúzza a rögzítőféket, hogy minimumra csökkenjen az utasokat a jármű előrelökése folytán érő trauma. Ez egyben mérsékli a másodlagos ütközések veszélyét is. Közvetlenül a karambol előtt a PRE-SAFE működésbe hozza az utasvédelmi berendezéseket, elsősorban az övfeszítőt.
A PRE-SAFE Impuls az ütközés korai fázisában, még mielőtt megkezdődne az utasok testének előrecsapódása, az ütközés irányával ellentétesen mozdítja el a vezető és az első utas biztonsági övét. Ezáltal jelentősen csökken a frontális ütközésből adódó sérülések kockázata és súlyossága. Az övcsat-kézbeadó, a Beltbag (övlégzsák) és a Cushionbag (üléspárna-légzsák) tovább fokozza a hátul ülők biztonságát. Utóbbi balesetkor megakadályozza, hogy az utas kicsússzon a biztonsági öv alatt.
Elkerülni a baleseteket, és mérsékelni hatásaikat: ez a Mercedes-Benz teljességre törekvő balesetkutatásának célja. Az S-osztályban számos új asszisztens-rendszerrel és jelentősen kibővített funkciókkal folytatja e stratégiát a márka. Az új funkciók azonos érzékelőket használnak: az új sztereo-kamerát és a többfokozatú radarszenzorokat. Az új S-osztály már nemcsak előre lát, hanem 360 fokban maga körül. Sőt, a világ első autójaként előre észreveszi az úthibákat. Amennyiben az útfelület letapogató ilyeneket észlel, a Magic Body Control villámgyorsan átállítja a futóművet az új helyzetre.
Néhány fontosabb új, vagy kibővített funkciójú asszisztens-rendszer:
DISTRONIC PLUS, kormányasszisztens és Stop&Go Pilot: megkönnyíti a nyomtartást és részleges önállósággal araszol a dugóban.
BAS PLUS fékasszisztens rendszer útkereszteződés-asszisztenssel: sztereo-kamerával felismeri a szaggatott vonallal elválasztott szomszéd sávban közlekedőt, különösen a szembe jövőt, és féloldalas fékezéssel segít elkerülni a véletlenszerű sávelhagyás veszélyét.
Aktív sávtartó rendszer: felismeri a szembe jövő forgalmat és a szomszédos forgalmi sáv foglaltságát, és féloldalas fékezéssel segít elkerülni a véletlenszerű sávelhagyás veszélyét.
Éjjellátó asszisztens Plus: hőképkamerával fejlesztették tovább, ha ember vagy állat jelenik meg kivilágítatlan területen, a sebességmérőről automatikusan átkapcsol egy éles éjjellátó képre, megmutatva és kijelölve a veszélyforrást. A felismert gyalogosra pontfényszóró-funkcióval rá lehet villantani. Felhívja a vezető figyelmét a veszélyre, de az út szélén haladó gyalogost is figyelmezteti.
Éberség figyelő rendszer: kibővített sebességtartományban figyelmeztet a fáradtságra és a figyelmetlenségre, tájékoztatja az autóvezetőt elfáradásának mértékéről és a legutóbbi pihenő óta eltelt menetidőről. Érzékenységi foka beállítható. Figyelmeztető jelzés kiadásakor a COMAND navigátor mutatja a közeli pihenőhelyeket.
Árak
Az új Mercedes-Benz S-osztály németországi bruttó árait már tudjuk, a normál S 350 BlueTEC alapmodell 79 789 euróba kerül, ugyanakkor a hosszú tengelytávú S 500 csúcsmodellért 107 635 eurót kell fizetni. A magyarországi árakról később, a piaci bevezetéskor kapunk tájékoztatást.
valóban prestizsautó lett
nálunk is sikeres lesz, csak el kell adni hozzá a házat.
magyarországi megjelenés mikorra várható?
A magyarországi bevezetés időpontja július 20., az árakat pedig csak később jelentik be.