Új motor és biztonsági extrák a Range Rover Sportban
A Range Rover Sport a nagyméretű szabadidőjárművek kifinomultságát és terepalkalmasságát a sportos autók menetdinamikájával párosítja. A legújabb modellfrissítés nyomán a modell még jobb vezetési élményt, valamint fokozott kényelmet és praktikumot kínál.
Az európai piacokon az új 249 lóerős 3,0 literes SDV6 ikerturbó motor váltja a 2,0 literes SD4-es erőforrást; 9 extra lóerőt és plusz 100 Nm forgatónyomatékot kínálva. A teljesítmény-növekedésnek köszönhetően az autó 0,8 másodperccel fürgébben, 7,9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, miközben teljesíti a legújabb európai uniós károsanyag-kibocsátási előírásokat.
Az ügyfelek a dízelmotor mellett a tavaly bevezetett, különösen takarékos P400e plug-in hibrid (PHEV) hajtásláncot is választhatják, amely 51 kilométert képes megtenni tisztán elektromos üzemben. Mostantól a kínai tulajdonosok is hozzáférnek a piacon korábban nem elérhető prediktív energia optimalizáció funkcióhoz. A rendszer a navigációs rendszer adatai alapján képes kiszámítani a leginkább energiatakarékos útvonalat.
A Range Rover Sporthoz stop & go funkcióval felszerelt adaptív sebességtartó automatikát is kínálnak. A rendszer lehetővé teszi a jármű számára, hogy előre beállított követési távolságot tartson az előtte haladó jármű mögött, akár a teljes megállásig, majd – ha három másodpercnél rövidebb ideig állt – automatikusan újra elinduljon. Kormányzási asszisztens funkció is elérhető hozzá, amely a kormányzásba finoman beavatkozva segít a járművet a sáv középvonalában tartani. A technológia a sávfelfestéseket, illetve azok hiányában az elöl haladó jármű nyomvonalát követi. Mindezt nagy sebességnél is működő vészfékrendszer egészíti ki, amely akadályt észlelve önműködően fékez, ezzel mérsékelve az ütközés kockázatát.
A frissített Range Rover Sport már megrendelhető.