/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új motor és felszereltségek a Škoda Octaviában

2016. június 14. 14:00   |   Autoblog
címkék:  

Új háromhengeres turbómotor jelent meg a Škoda Octavia motorpalettáján, ezen kívül bővült az elérhető váltóművek és felszerelések köre. Ezek közül a legfontosabb az adaptív, változó csillapítású futómű, ami a 150 lóerőnél nagyobb teljesítményű modellekhez érhető el. Az Octavia lassan eléri a tökéletességet.

Hamarosan érkezik a Škoda Octavia új generációja, ám a cseh gyártó nem ül a babérjain, igyekszik fenntartani az érdeklődést a modell iránt. A 2017-es modellévre például számos újdonsággal készült. A legnagyobb az új, 1 literes háromhengeres belépő erőforrás megjelenése, ami az 1,2 literes négyhengerest váltja a kínálatban. Az új 1 literes TSI 115 lóerős, nyomatéka 200 Nm a 2000-3500-as fordulatszám-tartományban, és mindössze 78 kilogrammot nyom a mérlegen.

Az Octavia történetének első háromhengeres erőforrása kifinomult járáskultúrájú és teljesítménye meghaladja a négyhengeres elődét. Hétfokozatú DSG-váltóval kombinálva az 1.0 TSI 10 másodperc alatt gyorsítja az Octavia limuzint 100 km/órás sebességre, és 202 km/órás végsebességet tesz lehetővé a számára. Hatfokozatú kézi váltóval az előbbi érték még egy picit jobb, 9,9 másodperc. A kombi modell szintén hatgangos kézi vagy hétsebességes DSG-váltóval érhető el, a gyorsulás 10,2, illetve 10,1 másodperc, a csúcssebesség pedig kereken 200 km/óra.

A legnagyobb előrelépést mégis a fogyasztás terén tudja az új erőforrás felmutatni: a kis TSI 8 százalékkal kevesebbet eszik, mint négyhengeres elődje (4,5 l/100 km, 105 g CO2/km). S ez még nem minden, a Škoda kívánságra aero csomaggal szállítja az Active, Ambition és Style csomagos modelleket. Az ültetett sportfutómű, az aktív első légterelő és a hátsó szárny, valamint az alacsony gördülési ellenállású abroncsok tovább fokozzák a hatékonyságot (4,4 l/100 km és 102 g/km).

Az új Octavia másik nagy újdonsága az adaptív futómű megjelenése. A Dynamic Chassis Control (DCC) elnevezésű futómű a Volkswagen modelljeiből került át a Škoda húzómodelljébe. A DCC a 150 lovas vagy annál erősebb modellekbe építhető be, tehát elérhető a 150 lovas 1,4 TSI-hez, a 180 lovas 1,8 TSI-hez és a 220, illetve 230 lóerős RS modellváltozatokhoz, valamint a 150 és 184 lóerős 2 literes TDI motorral hajtott Octaviákhoz. A DCC-t a menetmód választó Driving Mode Select rendszerrel együtt tanácsos kérni. Ez Comfort, Normal, Sport és Individual, azaz egyéni beállítást kínál, s változtatja a kormányzás, a váltómű és a felfüggesztés karakterisztikáját.

A Škoda Octavia ezen felül számos Simply Clever megoldással is bővült az idei modellévre. A Climatronic kétzónás klímaberendezés például allergén szűrővel egészült ki, az opciós tolatókamera lencséjét vízsugár tartja tisztán, a hátsó üléstámlákhoz iPad erősíthető, nyár végétől pedig az első utasülés alá is esernyő kerülhet. Az infotainment rendszerek immár második generációsak, akár Wi-Fi-vel és vezeték nélküli telefontöltéssel.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/