Új névadási rendszert vezet be az Audi
Az alternatív hajtástechnológiák terjedésével a hengerűrtartalom, mint a teljesítmény fokmérője egyre kevésbé mérvadó, az Audi ezért új nómenklatúrát vezet be. A hengerűrtartalmat jelző számokat az Audikon mostantól egy kétjegyű szám váltja fel, amely a motorteljesítményre utal.
Az új névadási struktúra az Audi teljes modellpalettájára vonatkozik, ám az egyes típusnevek, mint például A3, Q5 vagy A8 nem változnak. A modellmegjelöléseknél a hengerűrtartalmat jelző számokat egy kétjegyű szám váltja fel, ami a motorteljesítményre utal. A 81 és 96 kW teljesítményű (110 és 130 LE) autókon 30-as szám szerepel majd, a 169 és 185 kW teljesítményű (230 és 251 LE) kocsik farán a 45-ös szám virít majd, míg a legerősebb autókat 70-es számmal fogják illetni. Ez a 400 kW, azaz az 544 lóerős és a fölötti modelleket fogja jelölni.
A kétjegyű szám mellett ezután is a motortechnológiát magyarázó rövidítések fognak megjelenni, mint TFSI, TDI, g-tron vagy e-tron. A high-end, nagyteljesítményű S és RS modellek, valamint az Audi R8 mentesülnek az új szabály alól, megtartják korábbi elnevezéseiket.
Az új nómenklatúra először az ősszel debütáló új A8-ason lesz felfedezhető. A 210 kW-os 3.0 TDI neve Audi A8 50 TDI lesz, míg a 250 kW-os 3.0 TFSI Audi A8 55 TFSI-ként kerül piacra. 2018 nyaráig az összes modellsorozat megjelöléseit átírják.