Új Mercedes típus, a GL
A Mercedes-Benz a GL-osztállyal egészíti ki termékkínálatát, egy XL-es méretű luxus szabadidő-terepjáróval, ami elméletileg mindenhol elmegy.
A Mercedes GL több mint 5 méter hosszú, (5088 mm), 1920 mm széles és 1840 mm magas, így valóban a legnagyobbak között van a helye. Karosszériája egyszerre elegáns és erőt sugárzó, utasterében pedig a legnemesebb anyagokkal lehet találkozni. A GL-ben a harmadik sorban is két teljes értékű ülőhely van, amelyek – az ülőlap hosszát is beleszámítva – 815 mm távolságra vannak a második üléssortól, emellett 979 mm-es a fejtér. Ha a két leghátsó ülésre nincs szükség, gombnyomásra elektromosan behajtogathatók a padlóba, vagy együtt vagy külön-külön. Ötüléses verzióban a csomagtér űrmérete tekintélyes 1240 liter, a maximum pedig 2300 liter, 2128 mm raktérhossz mellett.
Mindegyik GL Merciben alapfelszerelés lesz az Artico kézzel készített bőrgarnitúra (a színeket kombinálni is lehet), az elektromos állítású első ülések, valamint a harmadik üléssor fölötti fix üvegtető is. A GL 320 CDI alapváltozat alapverzióban THERMATIC automata légkondit kap, amely mind a hét ülésen, télen-nyáron állandó hőmérsékletet tart fenn. A V8-as motorral szerelt verziókban, mint a GL 420 CDI, a GL 450 és a GL 500, többzónás THERMOTRONIC rendszer kínál még jobb komfortérzetet. Ami a biztonságot illeti, alapfelszereltség a hat légzsák (a függönylégzsákok az A és D oszlopok között hosszában védik az utasok fejét), a NECK-PRO aktív fejtámla, a hárompontos biztonsági övek mind a hét ülésen, és opcióként rendelhető meg a továbbfejlesztett PRE-SAFE balesetmegelőző rendszer.
GL a G után
A Mercedes GL nem hiába juttatja eszünkbe a robosztus G-sorozatot, minden idők egyik legjobb terepjáróját. A GL-t 4MATIC állandó összkerékhajtással szerelték fel, amely AIRMATIC automata légrugózással, adaptív, tehát változó keménységű lengéscsillapítással és precíz sebességfüggő szervokormánnyal egészül ki. A GL így bármilyen útburkolaton kiváló kezelhetőséget és sima előrehaladást ígér. A 3075 mm tengelytávú GL-t utánfutó-stabilizáló elektronikával (TSA) is felvértezték, amely a fékerő precíz adagolásával megakadályozza az utánfutó kicsúszását vagy felborulását. Speciális off-road sajátság a lejtmenet-vezérlő (DSR), az emelkedőn való elindulást segítő elektronika, valamint a terep-ABS. Valószínűleg kevesen vállalkoznak majd durva sárdagasztásra egy ilyen luxus monstrummal, ám a Mercedes erre az esetre is kínál megoldást. Mindegyik modell felszerelhető ugyanis az Off-Road Pro csomaggal, amely magában foglal egy terepredukciós kétfokozatú osztóművet és egy 100 százalékos differenciálzárat az osztóműhöz és a hátsó tengelyhez, valamint egy módosított légrugózási rendszert, ami 307 mm-re tudja emelni a hasmagasságot, illetve 60 cm-re a gázlómélységet.
V6 és V8
Osztályon felüli teljesítményt és vezetési komfortot ígérnek a GL-osztályhoz kapható ultramodern erőforrások. A sort a 224 lóerős V6-os dízel nyitja (320 CDI), de a GL-ben is megjelenik az új nyolchengeres szuperdízel, a 306 lóerős és 700 Nm nyomatékú 420 CDI motor is. Mind a két erőforrás részecskeszűrőjének köszönhetően teljesíti az EU 4 előírásait. A gyengébbik benzines modell, a GL 450 egy 4,6 literes V8-ast kap 340 lóerővel, míg a csúcsváltozatban (GL 500) az S-osztálytól átvett új fejlesztésű, 5,5 literes és 388 lóerős hajtómű dolgozik majd. Természetesen a benzinmotorok is EU 4 besorolásúak. Mindegyik hajtóműhöz hétsebességes (7G-TRONIC), kézzel is kapcsolható automataváltót kapcsolnak, ami igyekszik a takarékos haladást támogatni, de a sportos vezetési stílus sincs ellenére. A kedvező fogyasztáshoz a relatíve alacsony légellenállású (cd 0,37) és kis súlyú karosszéria is hozzájárul.
A Mercedes-Benz GL az M- és az R-osztály mellett a Tuscaloosa-i gyárban fog készülni, amely a közelmúltban végrehajtott bővítés eredményeként már évi 160 ezer autót lesz képes előállítani. A GL világpremierjét 2006 januárjában, az Észak-amerikai Nemzetközi Autókiállításon (NAIAS) tartják majd Detroitban. Az amerikai vásárlók már áprilisban átvehetik autóikat, nekünk, európaiaknak azonban szeptemberig várnunk kell a sokoldalú SUV-ra.