/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új Peugeot 307 modellcsalád

2005. június 14. 01:02   |   Autoblog
címkék:  

A stílusos kinézetű, és magas felépítése miatt tágas belterű 307-es egyszerre hatféle karosszériáváltozatban készül, igaz a négyajtós lépcsőshátú Európában nem lesz kapható.


Nyártól már az új, merész orrkiképzésű, ennél fogva dinamikusabb hatású Peugeot 307-esek fogják róni Európa útjait. Rövidebb lett és alumíniumból készül a motorháztető, élesebbek az ellipszoid vagy adott esetben xenon fényszórók, jobban kihangsúlyozott az oroszlános logó, alul pedig egy darab hatalmas, rácsos légbeömlő nyílást látunk kör alakú ködfényszórókkal. A krómpálcás fekete hűtőrács, valamint a krómfoglalású ködfényszórók a magas felszereltségű változatok jellemzői. Hátul az egyedüli változást a speciális, tiszta piros lámpák jelentik. Mindezek a karosszéria-módosítások kifinomultabb és sportosabb megjelenést kölcsönöznek a 307-esnek, melyet új külső színek (összesen 15, 12 metál), valamint új 16 és 17 colos könnyűfém keréktárcsák erősítenek tovább. Az új orr-résszel a kompakt Peugeot egyébként nem hosszabb elődjénél, 4,21 méter hosszú.   


A belső térben az új műszeregység, az új középkonzol, valamint az egységesebb atmoszféra jelentik a változást. Mostantól fa és alumínium berakások jellemzik a Komfort és a Sport verziót, továbbá nyártól a ferdehátú, valamint az SW üvegtetős verzió is kérhető teljes utastér bőrkárpitozással, ahogy eddig a CC kupé-kabrió. A külső és belső módosításokkal összhangban új kényelmi és biztonsági tételekkel bővült a kocsi felszereltsége, kapható majd hozzá többek között xenon fényszóró, gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszer, kétzónás automata légkondicionáló, kéz nélküli Bluetooth telefonrendszer, valamint új RDS rádiók. 

Új változatok


Nyártól a három- és ötajtós 307-es Peugeot-ba is beszerelik a konszern 180 lóerős 2,0 literes 16 szelepes benzinmotorját, amellyel a modellsorozatban eddig csak a CC sportverziójában találkozhattunk. A 307 Féline nevet viselő három és ötajtós változatok 2,0 literes 16 szelepes, 136 lóerős, részecskeszűrős HDi dízelmotorokkal is megvásárolhatók lesznek, amelyhez hatfokozatú manuális váltót kapcsolnak. A Féline kivitelek teljes külső fényezést kapnak, és választható hozzájuk két exkluzív szín a CC palettáról (Babylone Piros és Slate). Mindamellett krómpálcás hűtőrácsot, krómozott kipufogóvéget, hátsó tetőspoilert, valamint 17 colos Aidel alumínium felniket kapnak 205/50 R 17W gumikkal. A Féline modellek dinamizmusa és kifinomultsága az utastérben is fellelhető, ahol Palimbro barna vagy Cerberus vörös bőrkárpitozást találunk nemcsak a sportüléseken, hanem a műszerfal felső részén és az ajtókon is. A 307 CC-ből érkezik a sport bőrkormány, az alumínium pedálok és lábtartó, a sportos hatású, krómkeretes és fehér hátterű műszeregység, illetve az alumínium váltógomb. A háromajtós verziókhoz amúgy további három felszereltségi csomag is rendelkezésre áll majd: Sport, Sport Pack és Griffe.    

A motorpaletta nem változott, továbbra is négy benzines és három dízelmotor mozgatja az autókat. A kínálat az 1,4 literes 90 lóerős benzinessel indul, ezt követi az 1,6-os 110 lovas, a kétliteres 140, illetve a kétliteres 180 lóerős aggregát. A benzinmotorokhoz ötsebességes manuális, vagy Porsche Tiptronic rendszerű automataváltó jár. HDi dízelekből három áll rendelkezésre: 1,6 literes 16 szelepes 90 lóerővel, 1,6 literes 16 szelepes 110 lóerővel, illetve 2,0 literes 16 szelepes 136 lóerővel, PEF részecskeszűrővel és 6-sebességes kézi váltóval.      

Másik új tagja a modellsorozatnak az elektronikusan nyíló és záródó keménytetővel rendelkező 307 CC HDi, amely az 1,6 16V, a 2,0 16V 140 LE és a 2,0 16V 180 LE változatokhoz csatlakozik. A CC dízelmotorral is harmonikus jármű lesz, kiváló vezethetőséggel és kedvező fogyasztással, új vásárlói rétegeket meghódítva (ez a cél). A 136 lovat csatasorba állító erőforrás nyomatéka 2000-es percenkénti fordulatszámnál 320 Nm, ám túltöltéssel ez felugorhat 340 Nm-re. A hatsebességes kézi váltó áttételeit pedig úgy lövik be, hogy a 307 CC HDi-vel lendületesen, ugyanakkor takarékosan lehessen közlekedni. A gyár emellett ígéri, hogy a dízelmotor járáskultúrája és zajszintje semmiben sem marad majd el a benzinesekétől. A 307 CC természetesen megtartja diódás hátsó lámpáit, és megkapja a krómléces hűtőmaszkot is. A 4,36 méter hosszú kupé-kabrió elméletben négy felnőtt szállítására képes, 350/204 literes poggyásztérrel. A merev kasznival és bukócsővel bíró 307 CC emellett opcionálisan felszerelhető xenon lámpával, Bluetooth telefonrendszerrel, RT3 telematikai rendszerrel (RDS rádió, GSM telefon, GPS navigáció, 16/9-es képarányú 7 colos monitor), egyedileg készült JBL hifvel, MP3 lejátszóval, stb.   

307 SW


A 307 családi verziója, az SW 10 centiméterrel hosszabb tengelytávja és nagyobb hátsó túlnyúlása révén (teljes hossz 4,43 méter) akár hét személy befogadására is alkalmas, miközben a hatalmas üvegtető révén levegősebbé és nyitottabbá teszi az utazást. A második üléssor székei önállóan összehajthatók, mozgathatók, vagy akár a harmadik üléssorba is áthelyezhetők. Opcióként hátra további két ülés kérhető. A 307 SW így minden élethelyzethez alkalmazkodik. A modellfrissítés eredményeként az SW is dinamikusabb kinézetű lett, személyiségét pedig jobban kifejezi, hogy a nagyméretű első szélvédő a panorámatetőben megszakítás nélkül folytatódik. A három- és ötajtóshoz hasonlóan az SW is új fejlesztésű hátsó lámpákkal büszkélkedhet.     

A 307 SW Sport Pack verzió kombinált szövet/bőrkárpitozással érkezik, de barna és vörös színű teljes bőrkárpitozás is rendelhető hozzá. Összesen ötféle felszereltség (Comfort Pack, Sport, Sport Pack, NavTec, Griffe) és ötféle erőforrás áll rendelkezésre (1,6 16V 110 LE, 2,0 16V 140 LE, 1,6 16V HDi 90 és 110 LE, 2,0 16V HDi PEF 136 LE). A legerősebb dízelmotorhoz hatsebességes, míg az összes többi motorhoz ötsebességes manuális váltót kapcsolnak. Az automataváltó feláras extra.   

307 kombi – praktikus és elegáns

Az új 307-es kombi a ferdehátúból készül, ám hosszabb a tengelytávja és a puttony miatt nagyobb a hátsó túlnyúlása. 4,43 méter hosszú, tehát 22 centiméterrel hosszabb a ferdehátúnál. A kombi lényege a tágasság és a praktikum, ezért csomagtartója alapesetben is 503 literes, amely 1805 literig bővíthető. Mindegyik verzió 60/40 arányban dönthető ülésekkel, rozsdamentes acél csomagtér küszöbbel és fekete tetőlécekkel érkezik. A csomagtartó padlójában további apró rekeszek vannak, a csomagháló pedig a kisebb holmik rögzítésére szolgál.  

A 307 kombi természetesen ugyancsak magán hordozza majd az új arculatot, és bővebb felszereltséget is kap. Az Executive és Sport mellett lesz Comfort és Comport Pack kivitel is. A 180 lóerős kétliteres erőforrás kivételével mindegyik motorral megvásárolható lesz a 307 kombi, azzal a különbséggel, hogy a 140 lóerős 2,0 literes benzines modellhez hatfokozatú kézi váltó jár majd.

Kapcsolódó cikkek:

Peugeot 307 és 407 1,6 HDi – Két dudás két csárdában


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/