/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Üzemanyagcellás X-Trail a Nürburgringen

2008. július 24. 16:45   |   Autoblog
címkék:  

Versenykörülmények között, a németországi Nürburgringen tesztelte a Nissan üzemanyagcellás X-trail FCV szabadidő autóját.

A németországi Eifel hegységben található Nürburgring versenypálya Nordschleife részén tartott köridőmérő futamokat gyakran el kell halasztani az eső miatt. A Nissant azonban legutóbb az időjárás sem akadályozta meg abban, hogy az üzemanyagcellával hajtott X-Trail-lel tegyen egy pár kört a pályán, és így az első autógyártó legyen, amelyik a hírneves versenypályán üzemanyagcellás (FCV) járművel mér köridőt.


Frank Eickholt, a Nissan 24 órás nürburgringi csapatának tagja, és a Nordschleife rajongója ügyesen vezette az utcai abroncsokon guruló, de 1,3 millió euró értékű prototípust a “Zöld Poklon” keresztül – ahogy gyakran hívják ezt a pályát. Annak ellenére, hogy a 20,8 km hosszú pálya burkolata végig nedves volt, ami lehetetlenné tette az agresszív vezetést, Eickholtra nagy hatást gyakorolt az üzemanyagcellával hajtott X-Trail FCV, amely 11:58-as köridőt ért el.

“Nagyon meglepett, hogy milyen kényelmes vezetni az üzemanyagcellás autót. Beülsz, elfordítod a kulcsot máris indulhatsz, mint bármelyik “normális” autóval – mondta.

“Bár némelyik emelkedő kihívást jelentett, az elérhető sebesség ezzel együtt meggyőző volt. Ha a pálya nem lett volna vizes, nagyobb lendülettel hagyhattam volna el a kanyarokat. Biztos, hogy 30-40 másodperccel jobb köridőt tudtam volna így elérni.”- tette hozzá.


Az ötüléses X-Trail FCV emisszió-mentes, elektromos hajtású autó, amely szinte hangtalanul gördül. Magát az autót, a hidrogén üzemanyagcellákban termelt elektromos energia hajtja. Az elektromos energia a – 700 bar nyomáson, erre a célra kialakított nagy nyomású tartályban tárolt – hidrogén és oxigén elektro-kémiai reakcióját követően keletkezik. A folyamat egyedüli mellékterméke a vízgőz.

Az elektromos áram egy átalakítón keresztül hajtja meg az autó elejében elhelyezett nagy teljesítményű motort. Az 2006 óta Japánban és Kaliforniában valós körülmények között tesztelt FCV maximális sebessége 150 km/h, hatósugara 500 km. Legnagyobb teljesítménye 90 kW (120 LE), maximális nyomatéka 280 Nm.

Az autóban a legkorszerűbb akkumulátor-technológiát alkalmazták: a Nissan által kifejlesztett, vékony laminált cellákból álló, kis helyigényű lítium-ion akkumulátort, amelyet a gépkocsi indításához és gyorsításkor, rásegítő energiaforrásként használnak. Lassításkor a mozgási energiát, ahogy ez több hibrid vagy elektromos hajtással rendelkező autónál is így van, visszatáplálja az akkumulátorokba a rendszer.

A Nissan már a fejlesztés kezdeti fázisától és jelenleg is azon dolgozik, hogy az üzemanyagcellás hajtás egyes részelemeinek a tartósságát növelje, megtalálja a hidrogéntárolás technológiáját illetően az áttörő megoldást, és mérsékelje a szükséges technológia bekerülési költségét. A cég reményei szerint 2015-ben megkezdődhet az üzemanyagcelláéval hajtott gépkocsik sorozatgyártása.

Az X-Trail FCV a Nissan Zöld Program 2010 elnevezésű középtávú környezetvédelmi stratégia része, amelynek célkitűzése, hogy a márka termékei és tevékenysége által világszerte kibocsátott CO2 mennyiség a többi kibocsátott szennyezőanyaggal együtt csökkenjen, és fokozódjon az újrahasznosítás.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/