Vagányabb lett a Hyundai i30
Az új i30 friss dizájnnal és fejlett kapcsolódási szolgáltatásokkal lép színre, új 48 voltos lágy hibrid hajtásláncai pedig még takarékosabbak. A Hyundai ezzel párhuzamosan az i30 N Line modellcsaládot is átdolgozta. Nyártól a sportos megjelenést biztosító felszereltségi szint az új i30 kombihoz is elérhető lesz.
Az új i30 külső megjelenése egyszerre merész és kecses, ami még érzelemdúsabbá teszi a modellt. Az orrkialakítás szélesebb, modernebb kiállással vértezi fel az autót. A szélesebb hűtőmaszk határozottan háromdimenziós kialakítást kapott, ami kihangsúlyozza az autó dinamikus karakterét.
A megújult, modern orrkialakítást új, keskenyebb fényszórók és szintén új, V alakú karakteres LED-es nappali fények teszik teljessé. Hátul az ötajtós i30 friss rajzolatú lökhárítót kapott, amely jobb aerodinamikai teljesítményt ígér. A LED-es kombinált hátsó lámpatestek V alakja elegáns párhuzamot teremt az orr kialakításával. A megújult i30 oldalnézetét vadonatúj, módosított rajzolatú, Diamond Cut felületkidolgozású könnyűfém keréktárcsák (16 és 17 colos méretben) egészítik ki.
Az i30 ötajtós és Fastback variánsok esetében teljes körűen megújult a motorsport-ihletésű, dinamikus N Line felszereltségi szint. Ráadásul most először az új i30 kombi is rendelhető N Line kivitelben. Így mindhárom i30 karosszéria-verzióból létezik N Line kiadás.
Az új i30 N Line merész, új dizájnja még sportosabb megjelenést eredményez. Szemből szélesebb hűtőrácsáról és új fényszóróiról ismerhető fel az új i30 N Line. A sugárhajtású repülőgépek megjelenéséből merít ihletet a megnövelt méretű alsó légbeömlő. Az oldalsó nyílások lebegő szárnyidomai kedvezőbb aerodinamikai jellemzőket eredményeznek. A teljes egészében újrarajzolt hátsó lökhárító még inkább kihangsúlyozza az N Line dinamikus karakterét. A széles hátsó diffúzor sportos hangulatot teremt, míg az áthelyezett ködfényeknek köszönhetően alacsonyabbra került a modell optikai tömegközéppontja. Az új i30 N Line 17 vagy 18 colos keréktárcsáinak új rajzolata még izgalmasabbá teszi a kocsit
Az új i30 N Line ötajtós és Fastback modellek 160 lóerős 1.5 T-GDi benzinmotorral vagy 136 lóerős, 1,6 literes dízelmotorral felszerelt kivitelei mindezeken túl módosított hangolású futóművet és kormányművet kapnak, ami még dinamikusabb vezethetőséget eredményez.
Az új i30 színválasztéka három új árnyalattal (Dark Night, Silky Bronze és Sunset Red) bővült. Továbbra is elérhető hat eddigi karosszériaszín: a Polar White, a Phantom Black, az Engine Red, a Stellar Blue, a Platinum Silver és az Olivine Grey.
Az új i30 utastere olyan megújult részletekkel csábít, mint a kifinomultabb, modern légbeömlő rostélyok. A belső dekorlehetőségek választéka három új színnel (Pewter Gray, Ebony Brown és Charcoal Gray) bővült. Továbbra is elérhető a jelenlegi Black belső kidolgozás. Az üléskárpit lehet szövet, bőr, vagy a kettő kombinációja; összesen nyolcféle lehetőség közül választhatunk.
Az új i30 modern kapcsolódási szolgáltatásokat kínál. Az új, 7 colos digitális műszeregység és a szintén új, 10,25 colos navigációs érintőképernyő modernebbé teszik a környezetet. A rendszer emellett teljes mértékben kompatibilis az Android Auto és Apple Car Play funkciókkal. 2020 nyarától kezdődően megjelenik a vezeték nélküli telefontükrözés lehetősége, azaz az ügyfeleknek már nem kell telefonjukat vezetékkel csatlakoztatniuk a fedélzeti rendszerhez. Az új i30 vezeték nélküli okostelefon-töltő funkciót is kínál.
Az i30 megkapja a Hyundai teljes körű Bluelink technológiáját is. A Bluelink a legkülönfélébb online csatlakoztatott fedélzeti szolgáltatásokat biztosítja a Hyundai ügyfeleinek. Ezek a szolgáltatások jelentős ügyfélelőnyt hordoznak, a valós idejű információktól kezdve a jármű távoli vezérlésére szolgáló, okostelefonos alkalmazásig.
A kompakt modellbe beépítették a Hyundai SmartSense fejlett biztonsági csomagját is. A sávkövető segédlet funkció automatikusan kormányozva a forgalmi sáv középvonalában tartja a járművet. A hátrameneti ütközéselkerülő támogatás tolatás során a fékek automatikus működtetésével előzi meg az ütközést. Az i30 alapfelszerelésként kínálja a gyalogos és kerékpáros felismerő funkcióval kiegészített elülső ütközés-elkerülő rendszert, a vezető éberség-felügyelet, az automatikus távolságifény-vezérlést, az intelligens sebességkorlátozás figyelmeztetést, valamint a sávelhagyást gátló rendszert. Szintén újdonság az i30 kínálatában az eCall rendszer, amely a légzsákok nyitásakor automatikusan értesíti a mentő- és segélyszolgálatot.
Az új i30 továbbfejlesztett hajtáslánc-kínálata még nagyobb választási szabadságot ad az ügyfeleknek. A belépőmotor egy új fejlesztésű, 110 lóerős, 1,5 literes benzinmotor. A kettős befecskendezésű erőforráshoz hatfokozatú kézi sebességváltó csatlakozik. Az 1,0 literes, 120 lóerős T-GDI benzinmotor, amelyet korábban csak hatfokozatú kézi sebességváltóval kínáltak, mostantól új hétfokozatú duplakuplungos erőátviteli egységgel is elérhető.
Szintén fontos újdonság, hogy a 120 lóerős 1.0 T-GDI benzinmotor immár opciós 48 voltos lágy hibrid technológiával is felszerelhető. A még takarékosabb üzemet lehetővé tevő rendszerhez kínált, hatfokozatú intelligens manuális sebességváltó (iMT) most először elérhető az i30-hoz. Az iMT a gázpedál felengedésekor szétválasztja az erőátvitelt és a motort. Így a jármű vitorlázva (szabadon futva) haladhat tovább. Hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó is kapható.
Továbbra is a kínálatban marad az 1,6 literes dízelmotor 115 lóerős változata, választhatóan hatfokozatú kézi vagy hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval. Az 1,6 literes dízelmotor 136 lóerős kivitele pedig mostantól csak 48 voltos lágy hibrid technológiával felszerelve elérhető. A hajtáslánchoz hatfokozatú intelligens manuális vagy hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó tartozik.
A kínálat csúcsát az új, 160 lóerős 1,5 literes T-GDI benzinmotor testesíti meg, alapkiépítésben 48 voltos lágy hibrid technológiával társítva. Ehhez a motorhoz is hatfokozatú intelligens manuális vagy hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó közül választhatunk.