Vérfrissítést kapott a Ford EcoSport SUV
A Ford bemutatta az új, sokoldalúbb, kifinomultabb stílusú, modernebb technológiákkal felszerelt Ford EcoSport kompakt SUV-t, amely még idén megjelenik az európai piacokon. Az EcoSport első ízben rendelhető lesz ST-Line kivitelben, sőt, összkerékhajtással is, amihez egy új 1,5 literes, 125 lóerős EcoBlue dízelmotor kapcsolódik.
Az új Ford EcoSport külső megjelenését a dinamikus SUV-stílus jellemzi, így méltó párja a közepes méretű Kugának és a nagyméretű Edge-nek. Az EcoSport első részét az új, nagyméretű, trapéz alakú hűtőrács és a látványosan megdöntött fényszórók uralják; ez utóbbiak gázkisüléses technológiával működnek, és a LED nappali menetfényt is magukban foglalják. A motorháztetőt középen domborúra formálták. Az EcoSport hátsó lökhárítóját és hátsó világítását is átalakították, hogy letisztultabb és harmonikusabb látványt teremtsenek.
A vásárlók 12 mutatós fényezés közül választhatnak, köztük a Lightning Blue és Ruby Red színeket, illetve egy élénk narancssárga Tiger Eye árnyalatot; ráadásul az új, kontrasztos tetőfényezésekkel még inkább saját egyéniségükhöz alakíthatják az autó megjelenését. Az EcoSport különleges karakterét hatásosan hangsúlyozzák ki az új 17 és 18 colos könnyűfém keréktárcsák, amelyek sokféle felülettel választhatók. Az autó képe még egyedibbé varázsolható a különleges, csomagtérajtóra szerelt pótkerék-opcióval.
Könnyebben használható kezelőszerveivel és lágy tapintású anyagaival az utastér a kifinomultság új szintjét kínálja, ráadásul az ergonomikus kialakítású középkonzolon is kevesebb gomb található. Az új tervezésű ülések mind az első, mind a hátsó sorban kényelmesebbek lettek, és az opcionális részleges bőrkárpitozás minőségibb benyomást kelt. Az állítható kabinvilágítás segítségével az utasok pillanatnyi hangulatukhoz igazíthatják az utastér fényeit; ehhez hétféle szín közül választhatnak.
Az utastér intelligens tárolási megoldásokat kínál, köztük az állítható magasságú raktérpadlót, amit magasabbra emelve növelhető a rejtett rakodórekesz mérete, lejjebb engedve pedig nagyobb – 334 literes – csomagtér alakítható ki. Az első ülések közti konzol tetején felnyitható és csúsztatható kartámasz található; a konzol ideális helyet kínál a tableteknek vagy a rágcsálnivalóknak.
Az új EcoSport kínálatában először jelenik meg a sportos EcoSport ST-Line kivitel, csatlakozva az Edge ST-Line, Fiesta ST-Line, Focus ST-Line, Kuga ST-Line, Mondeo ST-Line és S-MAX ST-Line modellváltozatok sorához. A merész kiállású verzió sportos menetdinamikájáról erős és takarékos EcoBoost benzin- és TDCi dízelmotorok gondoskodnak.
Az EcoSport ST-Line látványos elemei a Ford Performance izomautóinak formavilágát idéző lökhárítók és oldalsó légterelő szoknyák, a feketére fényezett tetősínek és fényszórókeretek, a 17 colos Dark Tarnish könnyűfém keréktárcsák, az ST-Line emblémák, az eltérő színű tető és külső tükörházak. Az utastérből sem hiányozhatnak az ST-Line megoldások: a bőrborítású és alul lapított karimájú kormánykerék, a vörös ültésekkel varrott, környezetbarát reciklált poliészterből készült Miko-Dinamica betétekkel díszített részleges bőrkárpitozás, a bőrborítású kézifékkar és váltógomb, az ST-Line emblémával díszített küszöbdíszlécek, valamint a rozsdamentes acélból készített sportpedálok.
A Ford SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszere kompatibilis az Apple CarPlay and Android Auto rendszerekkel. A SYNC 3 az EcoSport ‘lebegő kialakítású’ 8 colos érintőképernyőjéről vezérelhető, amit a felhasználók a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is kezelhetnek. A SYNC 3 rendszer 6,5 colos színes érintőképernyővel is megrendelhető, és a kínálatban egy 4,2 colos színes kijelző is szerepel Bluetooth kompatibilitással és két USB-bemenettel. A zenehallgatás élményét egy új B&O PLAY hangrendszer emeli új szintre.
Az EcoSport kínálatában most először jelenik meg az állítható sebességhatárolóval kiegészített sebességtartó automatika és a tolatókamera. Az automatikus fényszórók és az esőérzékelő ablaktörlők sok terhet levesznek az autós válláról, aki így jobban összpontosíthat a forgalomra, miközben élvezi a fűtött kormánykerék és az automatikus hőmérséklet-szabályozás kényelmét. A vezetés kényelmét olyan megoldások is növelik, mint az új, 4,2 colos digitális műszeregység, amelyen könnyen áttekinthetők a legfontosabb információk, vagy az elektromosan behajtható külső visszapillantók, amelyek fűthetők is.
A vezetősegítő technológiák kínálatában megtalálható még a holttér-figyelő, valamint az alapfelszereltséghez tartozó borulásvédelem, ami a motor forgatónyomatékának szabályozásával segít, hogy a vezető mindig megőrizze uralmát a jármű fölött.
A Ford intelligens összkerékhajtásnak köszönhetően az új EcoSport még jobb vezetési élményt kínál. A rendszer észrevétlenül osztja meg a forgatónyomatékot az első és a hátsó kerekek között egészen 50/50 arányig, automatikusan javítva az autó úttartását és tapadását a csúszós utakon. A technológiát a vadonatúj 1,5 literes Ford EcoBlue dízelmotor és egy hatfokozatú manuális sebességváltó egészíti ki; a 125 lóerős és 300 Nm forgatónyomatékú erőforrás fogyasztása 4,5 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 119 g/km.
2018 közepétől jelenik meg a modell kínálatában egy 125 lóerős 1,5 literes EcoBlue dízelből és egy vadonatúj, kis belső súrlódású, hatfokozatú manuális sebességváltóból összeállított elsőkerékhajtású hajtáslánc, ami még csekélyebb CO₂-kibocsátást és üzemanyag-fogyasztás biztosít. Az új EcoSport bemutatásakor ez a kombináció még a Ford 100 lóerős, 1,5 literes TDCi motorjával lesz megrendelhető.
Ugyancsak szerepel a kínálatban a Ford többszörösen díjnyertes 1.0 literes EcoBoost benzinmotorjának 140, 125 és – 2018 közepétől – 100 lóerős változata is hatfokozatú manuális sebességváltóval párosítva. A 125 lóerős verzióhoz egy hatfokozatú automata is választható lesz.
Az új Ford EcoSportot a romániai Krajova üzem készíti majd, amit egy 200 millió eurós befektetéssel készítettek fel a legmodernebb gyártási folyamatokra. Az autó az év későbbi szakaszában jelenik meg az európai piacokon.