Volkswagen Golf Plus – a töltelékmodell
címkék:
A tavaly év végi Bologna-i Autókiállításon bemutatott Golf Plus valószínűleg 2005. második negyedévétől kerül hazánk bemutatótermeibe. Műszaki tartalmát a Golftól örökölte, karaktere pedig leginkább a konszerntestvér Alteát idézi.
A Golf Plus az alsó-középkategóriás autók és a kompakt egyterűek közötti űrt hivatott kitölteni, noha eddig sokunknak bizonyára eszébe sem jutott, hogy eme két szegmens közé egyáltalán befér még valami köztes konstrukció. A Volkswagen márkát az említett két osztályban a Golf és a Touran képviseli, de a wolsburgiaknak sikerült bepréselniük ide még egy rétegmodellt. Pedig ha jobban meggondoljuk, a konszernen belül már létezik egy ilyen, hiszen a Seat Alteára pontosan passzol az előbbi behatárolás. A Golf Plus hosszúsága és szélessége megegyezik az ötajtós Golféval, míg magasságban 9,5 cm-rel emelkedik fölé (158 cm). A különbség azonban ennél jóval több. Először is a magasabb karakter miatt a motorháztető, az ajtók és az A-oszlopok is megváltoztak, de új formát kaptak a lökhárítók, valamint az első és hátsó lámpatestek is. Utóbbiakban a helyzetjelzők, a féklámpák és az irányjelzők is LED-ekből állnak.
A hátsó ülések 16 cm-es intervallumban tologathatók előre-hátra, mely nagyobb szabadságot ad a csomagtér bővítéséhez, természetesen a hátsó lábtér rovására. Teljesen előretolt ülésekkel 505 literes rakodóteret nyerünk, alapállásban pedig 395 liternyi tér fogadja a poggyászokat. Természetesen az üléseket le is lehet hajtani, de nem is akárhogy! Három részletben dönthetők, és egy-két egyszerű mozdulatot követően a támlák teljesen a padlószintig süllyednek, így teljesen sík rakodófelületet kapunk maximálisan 1450 literes befogadóképességgel. A két szélsőnél jóval keskenyebb középső üléstámla ledöntésével egyébként pohártartókkal ellátott kis asztalt kapunk, de tárolórekesz is hajtogatható belőle. Az első ülések között található dobozban a klímával felszerelt változatokban hűthető rekeszt találunk, de ugyanitt kaphat helyet a DVD-lejátszó, a CD-váltó is.
Ezzel véget is értek a Golf Plus nagy dobásai, hiszen a műszaki tartalom terén semmilyen újdonsággal nem szolgál. Igaz, különösebben nincs is szükség rá, hiszen mindent a Golftól vesz át, beleértve az erőforrásokat, a futóművet, a fékrendszert és az erőátviteli egységet is. Így a motorválaszték is megegyezik majd az alsó-középkategóriás sikermodellével. Egy darab kivételt képez ez alól, a púpos családi újdonsághoz ugyanis nem lesz rendelhető a turbófeltöltőtől megrészegült kétliteres TFSI, melynek 200 lóerejére valószínűleg nem is való egy efféle kocsiba, sokkal inkább a Golf GTI-ben van a helye. Eleinte csak az 1,4 literes 75 lovas, a 115 lovas 1,6 FSI, valamint a 105 és 140 lóerős TDI lesz elérhető. Később kibővül a kínálat, és kapható lesz a 102 lóerős 1,6-os, a kétliteres FSI 150 pacival, valamint a 90 lóerős TDI. A turbódízelek mellé társítható lesz a robotizált mechanikus DSG váltó, míg a benzinesekhez a jól ismert Tiptronic lesz házasítható, melynek automata és kuplung nélküli kézi funkciója is van. A rendelhető opciók közül kiemelkedik a kanyarba bevilágító adaptív fényszóró.
Az újdonságból már idén 150 ezer darab eladását tervezi a Volkswagen, az árakról egyelőre csak annyit lehet tudni, hogy 16 ezertől 24 ezer euróig terjed a németországi skála, ahol már januártól elérhető az újdonság. A Plus azonban még csak az első Golf variáns, ugyanis még az idén várható a négyajtós változat megjelenése, aztán jövő év elején jön a kombi, de ekkortájt már kapható lesz a négyszemélyes kabrió változat is, elektrohidraulikus keménytetővel.
Bancsi Gábor