Radikálisan megváltozik 2009-től a Forma-1
Nagyon régóta téma a Forma-1-ben, hogy a sorozatot valahogy környezetbarátabbá kellene tenni, a Nemzetközi Automobil Szövetség távlati terveiben még a hibrid rendszerek versenyképessé tétele is szerepel. Annak idején tisztázták, hogy a károsanyag-kibocsátás csökkentését első lépésben a fékezéskor keletkező energia visszatáplálásával kezdik, a keddi hivatalos bejelentés szerint a rendszer bevezetésének dátuma 2009.
A környezetbarát váltóművet két brit cég fejleszti az F1-es istállók számára, a specialista Torotrak és Xtrac Kinetic Energy Recovering System (KERS) néven dolgozik a projekten. A KERS nagyon leegyszerűsítve egy hatékony CVT fokozatmentes váltó, melyet összekapcsoltak egy fékezéskor forgó lendkerékkel, az általa visszatáplált energiát amolyan tartalékként előzésekhez lehetne használni, vagy tökéletesebb kigyorsításokra. Mosley amúgy szeretné, ha 2009-re tovább csökkenne a motorok mérete, az FIA elnöke 2,4 literes V8-asokban, esetleg 2,2 literes V6-osokban gondolkozik, tízezerre korlátozott percenkénti fordulatszámmal. Csak aztán nehogy túlságosan lelassuljon a sportág…
Nagyon régóta téma a Forma-1-ben, hogy a sorozatot valahogy környezetbarátabbá kellene tenni, a Nemzetközi Automobil Szövetség távlati terveiben még a hibrid rendszerek versenyképessé tétele is szerepel. Annak idején tisztázták, hogy a károsanyag-kibocsátás csökkentését első lépésben a fékezéskor keletkező energia visszatáplálásával kezdik, a keddi hivatalos bejelentés szerint a rendszer bevezetésének dátuma 2009.
A környezetbarát váltóművet két brit cég fejleszti az F1-es istállók számára, a specialista Torotrak és Xtrac Kinetic Energy Recovering System (KERS) néven dolgozik a projekten. A KERS nagyon leegyszerűsítve egy hatékony CVT fokozatmentes váltó, melyet összekapcsoltak egy fékezéskor forgó lendkerékkel, az általa visszatáplált energiát amolyan tartalékként előzésekhez lehetne használni, vagy tökéletesebb kigyorsításokra. Mosley amúgy szeretné, ha 2009-re tovább csökkenne a motorok mérete, az FIA elnöke 2,4 literes V8-asokban, esetleg 2,2 literes V6-osokban gondolkozik, tízezerre korlátozott percenkénti fordulatszámmal. Csak aztán nehogy túlságosan lelassuljon a sportág…