2012. december 12. 20:00   |   Autoblog
címkék:  

Itt az új Škoda Octavia

Nincs több titkolózás, leleplezték a vadiúj, harmadik generációs Škoda Octaviát. A modell tovább feszíti a kompakt kategória határait: 9 centiméterrel hosszabb a most futó generációnál, belső tere pedig a legtágasabb a szegmensben. Csomagtartójának mérete is minden képzeletet felülmúl, 590 literes. Új, audis dizájnnal, osztályelső biztonsági felszereltséggel és takarékos motorokkal lép jövőre piacra.

Időtlen eleganciát és dinamizmust sugall az új Škoda Octavia – a Jozef Kabaň által vezetett tervező csapat teljesen újratervezte az autót. Oldalról és hátulról erősen audis rokonságot mutat az Octavia, ami a javára válik, értékesebbnek tűnik tőle. Emellett tornádóvonal fut végig a karosszérián, ami a megnyújtott tetővel és a felkanyarított hátsó oldalablakkal együtt lendületessé teszi az autó profilját. A tengelytáv hosszú, az első túlnyúlás rövid, a C-oszlopot pedig amennyire lehetett, hátratolták a tervezők. Kifejezetten jól néz ki.

A kocsi 9 centiméterrel hosszabb az aktuális modellnél (4659 mm), emellett 45 mm-rel szélesebb (1814 mm), a tengelytávja pedig 108 mm-rel nagyobb (2686 mm), amelyből az utasok profitálnak. Alaposan megnövelt méretei ellenére azonban az új Octavia 102 kilogrammal könnyebb a második generációs modellnél, ami igazi mérnöki bravúr.

Belső tágasság tekintetében az új Škoda Octavia lesz a mérce a kategóriában. Utasterének hossza 1782 mm; nagyobb a hátsó láb- és fejtere, valamint az első és hátsó könyöktávolsága, ergo még kényelmesebben el lehet benne férni. A poggyásztér mérete pedig elképesztő 590 liter (+5 liter). Az új műszerfalba pedig rádiók és rádió-navigációs rendszerek új generációját építik be, amelyek legfejlettebb verziói nemcsak az érintésre, hanem az ujjak közelségére is reagálnak.

Az Octavia új generációja biztonság tekintetében is hatalmasat lép előre. Összesen kilenc légzsákkal, Octavia modellben először térdlégzsákkal és hátsó oldallégzsákokkal is felszerelhető. Az aktív biztonsági és segédrendszerek között megtalálható a radaros vészfékező funkció, a sávtartó asszisztens, az új Golfban megismert másodlagos ütközésvédelem és proaktív utasvédelem, a fáradságfigyelő rendszer, valamint az aktív motorháztető. De lesz követési-távolságtartással kiegészített tempomat, Škoda autóban első ízben megjelenő táblafelismerő rendszer, automatikus távfény funkció és parkolási segéd is. Ezen kívül az opciós lista olyan tételekkel bővül, mint a jármű viselkedését befolyásoló menetválasztó (Driving Mode Selection) funkció, a kulcsnélküli nyitás és indítás, valamint a panorámatető.

Az új kompakt Škoda kezdetben négy TSI benzines és négy common-rail TDI dízelmotorral lesz elérhető, de később egy gázüzemű változat is megjelenik a kínálatban. Az alapmotorokon kívül az összes hajtómű rendelhető lesz Green tec verzióban, start-stop rendszerrel és fékenergia-visszatermeléssel. S aki szeretné, természetesen DSG váltóval is megvásárolhatja majd autóját. A legtakarékosabb modell az Octavia GreenLine lesz, 110 lovas 1,6 TDI motorral, amelynél 3,4 literes fogyasztást és 89 g/km-es széndioxid-kibocsátást ígérnek. Az Octavia RS megérkezéséig pedig a 180 lovas 1,8 TSI lesz a legerősebb Octavia.