2013. január 18. 20:00   |   Autoblog
címkék:  

Shelby Ford Focus ST

Carroll Shelby még éltében meg szerette volna építeni az elsőkerék-hajtású, turbómotoros ‘Pocket Rocket’ GLH modell új változatát, azonban erre sajnos már nem maradt ideje. Tuningvállalkozása azonban pótolta a hiányt: íme a Shelby Ford Focus ST.

Kevesen tudják, de Carroll Shelby nemcsak Mustangokat tuningolt karrierje során, más kocsikban is látott fantáziát. A 80-as években futott kompakt méretű, elsőkerék-hajtású, 3/5-ajtós Dodge Omninak távolról sem volt köze az izomautókhoz, turbómotoros változatára mégis ráaggatták a GLH, “Goes Like Hell”, azaz “Megy mint a meszes” becenevet. A 2,2 literes turbómotor Carroll Shelby javaslatára került be az autóba, aki 1986-ban egy még erősebb változatot készített az elsőkerekes “zsebrakétából”. Ez volt a Shelby GLHS, azaz a “Goes Like Hell and then Some” (Megy mint a meszes és még egy kicsit jobban). Illett rá a jelző, ugyanis 175 lóerős motorjával 6,5 másodperc alatt gyorsult fel 96 km/órára és elérte a 210 km/órás végsebességet.

A négyhengeres turbómotorral felszerelt Shelby autó méltó utódja pedig nem lehetett más, mint az új Ford Focus ST. A Shelby American szakemberei harci díszbe öltöztették a Focust; látványos, narancsba hajló külső színével, fekete felnijeivel és szénszálas kiegészítőivel bitang jól mutat. Karbonból készült a funkcionális szellőzőkkel rendelkező géptető, a ködlámpa-fészkek, a lökhárító-rácsok, valamint a hátsó légterelő szárny is. Emellett háromféle grafika közül lehet választani, a klasszikus csíkozás mellett két különböző kockás zászlós téma is elérhető.

Ford Racing futómű ülteti meg az autót, amely nagyobb átmérőjű, de a gyárinál könnyebb felniken és sportgumikon gördül. A fékrendszert is nagyobb teljesítményűre cserélték, emellett Shelby/Borla sportkipufogó-rendszert szerkesztettek a Focus alá dupla végződéssel. Shelby kézjegye az utastérben is felfedezhető; az egyedi üléshuzatok és váltókar mellett egy különleges fémtábla jelzi, hogy nem egy hétköznapi Focusszal van dolgunk. Érdekes módon a motorhoz nem nyúltak, maradt a 250 lóerő, azonban a Shelby Focus így is élvezetesebben, gyorsabban vezethető a szériaváltozatnál.

A tuningcsomagért 14 995 dollárt számítanak fel, ami nem kevés, különösen annak fényében, hogy az alap Focus ST 25 ezer dollárért már hazavihető. A Shelby Focusból évente maximum 500 darabot fognak gyártani.