Megújult a Chevrolet Camaro
Az idei New York-i Autószalonon mutatkozott be az átkozmetikázott Chevrolet Camaro, amelynek nagy újdonsága, hogy ismét készül belőle Z/28 kivitel. A legendás típusnév egy versenypályás használatra kihegyezett csúcsváltozatot jelöl, amelyet 7 literes V8-as motor mozgat.
Az időszakos frissítés alkalmával a Chevrolet Camaro front- és farrészét is átszabták a GM mérnökei, így az valamelyest vesztett agresszivitásából, viszont még inkább emlékeztet a nagy elődökre. Sokkal fontosabb esemény azonban a Z/28 modell megjelenése, amely mostantól a modellsorozat legjobban vezethető, legmozgékonyabb tagja.
A Camaro Z/28-ast a 2005-ben a Corvette C6 Z06-ban debütált szívóüzemű LS7 erőforrás átdolgozott változata hajtja, amely 500 lóerőt és 637 Nm nyomatékot ad le. A blokk fontos jellemzői a szárazkarteres kenés, amely nagy keresztirányú gyorsulásnál is optimális olajozást biztosít a motornak, a nagy igénybevételre tervezett titánium hajtókarok, a kovácsolt acél főtengely, a CNC-mart alumínium hengerfejek titánium szívószelepekkel, valamint az egyedi, nagy áteresztő képességű szívórendszer K&N sportlégszűrővel.
Az eredeti, 1967-es Camaro Z/28 motorja egyébként egy 4,9 literes small-block V8-as volt, 290 lóerővel és 393 Nm nyomatékkal. Az új Camaro Z/28 motorja 20 százalékkal könnyebb és 73 százalékkal erősebb.