A Spyker majdnem legyőzte a vadászgépet
A Holland Légierő bázisán érdekes versenynek lehetett tanúja az a több mint 10000 néző, aki kilátogatott a helyszínre.
Christijan Albers a Forma-1-es autó volánja mögött, Ralf Aerts egy F 16-os botkormánya mellett nem mindennapi show-műsort prezentált a kilátogatóknak. A Padló gázzal előre elnevezésű rendezvényen egymásnak feszült a két gép, és felejthetetlen élménnyel gazdagítottak mintegy 10000 embert.
A kifutó teljes hosszán mérkőzött meg a két lőerőforrás. Az első háromszáz méteren a Forma-1-es autó láthatóan profitált a pillanatszerű gyorsulásából, de az F-16-os gép az utolsó métereken magasabb végsebessége miatt, megelőzte a Forma-1-es versenyautót. Az előny mindössze pár méterre rúgott, amit a mintegy 100-150 km/h-ás sebességkülönbségnek köszönhetett a repülőgépet irányító Ralf Aerts.
Természetesen mindketten beleadtak apait-anyait, de azért egy pillanatig nem feledkeztek meg arról, hogy a látványos műsornak főképp marketing értéke van.
“Nagyon szoros verseny volt. Az első háromszáz méteren a repülőt kizárólag a visszapillantómban láttam, de aztán begyorsult, és csúnyán ott hagyott. Hihetetlen érzés volt. Sosem voltam még egy F-16-oshoz ilyen közel. Nagyon érdekes látni a két gép teljesítménye közötti különbséget.” – értékelt Albers
Ralph Aerts, aki nap mint nap F-16-kkal repked, úgyszintén le volt nyűgözve, igaz ő a Forma-1-es versenyautó teljesítményétől. “Hihetetlen szoros lett volt a befutó, nagyon boldog vagyok, hogy nyertem. Fantasztikus dolog, a high-tech mintapéldányait itt Hollandiában együtt látni.” – majd jó pilótához mérten így folytatta – “Nagyon bízok abban, hogy ez a kis kedvcsináló segít abban, hogy több fiatal jelentkezzen a légierőhöz, mert szükségünk van rájuk.”
A verseny kimenetelét szakavatott emberek persze előre borítékolhatták, hiszen a Forma-1-es autó 700 lóereje 600 kilógrammon osztozott, ezért a rajtnál alaposan elhúzott vetélytársától. Amint viszont bemelegedett a 10000 lóerős repülő szörny, a Spykernek esélye sem volt a szakaszon. A Forma-1-es autó kilométer mutatója 350-nél kiakadt, míg az F-16-os könnyedén súrolta a 450 km/h-át. Ez a tempó még mindig csak a töredéke a repülési sebességének, ami kereken 2000 km/h.