Bemutatkozott a magyar tervezésű sportkocsi
A monacói Top Marques show-n rántották le a leplet a Faralli & Mazzanti cég új sportautójáról, amely külalakját nagy részben a cég formatervezési főnökének, Tárnok Zsoltnak köszönheti. Az Evantrát egy 7 literes, 701 lóerős V8-as szívómotor hajtja és minden darabot a tulajdonosa ízlésének megfelelően alakítanak ki. Az Evantra exkluzivitását az évi mindössze ötös darabszám garantálja.
Az Evantra (h.,sz.,m.: 4325/1225/1955 mm) dizájnja a cég vezetője, Luca Mazzanti és a tehetséges magyar formatervező, Tárnok Zsolt közös munkája. Klasszikus és modern formajegyekkel rendelkező sportkocsit kívántak létrehozni; céljuk az volt, hogy harmóniába hozzák a látszólag összeegyezhetetlen stílusokat. A tiszta felületek és a klasszikus formájú sárvédők a tradicionális, régi sportautókat idézik, ám az olyan megoldások, mint a LED-es fényszórók, illetve a légbeömlők kialakítása és illesztése, a modern kort jelképezik. Az Evantráról emellett süt az is, hogy olasz: igen kívánatos jármű.
A megrendelők kétféle felépítmény közül választhatnak, de a váz minden esetben acél, beépített króm-molibdén bukókerettel. A Pro-Body karosszéria teljes mértékben szénszálas kompozit anyagból áll, míg a One-Body kasztni alumíniumból, kézi munkával, egyedi iránymutatás alapján készül. Ebben az esetben a megrendelő egyedi külsővel rendelkező járművet „faragtathat” magának.
Mindez az utastérre is vonatkozik, amelyet maximálisan a megrendelő igényeinek figyelembe vételével alakítanak ki. A középkonzolra adatrögzítő rendszer és navigációs, CD/MP3 lejátszós fejegység kerül. Érdekesség, hogy a „trikolor” motorindító gomb együttest a tetőpanelre szerelik. A sofőr Nardi sportkormányt tekerhet és kétféle menetmód közül választhat (Strada (utcai) Corsa (verseny)), amely hatással van a motor- és váltóvezérlésre is.
Az F & M Evantra hajtásáról egy 7 liter lökettérfogatú, szívóüzemű alumínium V8-as motor gondoskodik. Tekintélyes 701 lóerőt (6600 ford./percnél) és 848 Nm nyomatékot (4500 ford./percnél) ad le. Az Evantra V8 a hatfokozatú kézi váltóval és az opciós szekvenciális váltóval is megfutja a 350 km/órát, tehát felveheti a versenyt a legnemesebb szuper-sportkocsikkal. A hátsókerék-hajtású, 1,3 tonnás (Pro-Body) gép 3,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órára. Az erőt 20 colos OZ felnikre szerelt 305/25 méretű abroncsok viszik át az útra. A fékrendszer a Brembo terméke, elöl 38 centiméteres tárcsákkal és 6-dugattyús nyergekkel, hátul 36 centis tárcsákkal és 4-dugattyús nyergekkel. Felárért karbon-kerámia rendszer is kérhető.