2013. május 27. 16:55   |   Autoblog
címkék:  

320 lóerős játékszer a Renault-tól

A legendás R5 Turbónak és a Clio V6-nak állít emléket a Renault legújabb koncepcióautója, a Twin’Run. A hátsókerék-hajtású méregzsák csővázas karosszériát és hátulra beépített hathengeres motort kapott, amúgy pedig a francia márka jövőbeni városi autóját vetíti előre.

A 3,68 méter hosszú Twin’Run megjelenésével a 80-as évek emblematikus raliautóját, az R5 Turbót juttatja az eszünkbe, a karosszériáján látható 5-ös szám is erre utal. A felépítése versenyautós; acél csővázon kompozit karosszéria és hátsó-középmotor jellemzi. A hátsó tengely elé beépített hathengeres egység a Laguna, az Espace és a Latitude modellekben is megtalálható V6-os, 24 szelepes gép, de a Mégane Trophy versenyautót is ez az erőforrás hajtja.

Lökettérfogata 3,5 liter, teljesítménye a Twin’Run-ban 320 lóerő, nyomatéka pedig 380 Nm. Egy Sadev hatfokozatú szekvenciális váltóművön és egy önzáró differenciálművön keresztül hajtja a hátsó kerekeket. Nem is rosszul, ugyanis a mindössze 950 kilogrammot nyomó Twin’Run 4,5 szekundum alatt gyorsul fel százra, a végsebessége pedig 250 km/óra.

Egyes alkatrészek, mint az üzemanyag-tank, a hűtőradiátor és a hidraulikus rendszer előre költöztetésével 43/57 arányú tengelyenkénti súlyelosztást sikerült elérni, ami kedvezőnek mondható és nagyban javítja a vezetési élményt. A kis méregzsák amúgy is stabil lábakon áll az úton, Öhlins gátlókkal, elöl 22, hátul 25 mm vastag stabilizátorokkal és 18 hüvelykes felnikkel rendelkezik.

Természetesen a kabin sem egy utcai autóé; a csövezés, a Sparco kagylóülés, a műszereket helyettesítő folyadékkristályos kijelző, a vadbőr kormány, valamint a magasan álló váltókar egy versenyautó kellékei.