Brabus Mercedes GL 63 AMG
A nemzetközi Mercedes-tuner szaktekintély, a Brabus a legnagyobb Mercedes modellhez is bemutatta a saját átalakító csomagját. A hétszemélyes luxusterepjáró szélesebb lett, 23 colos kerékgarnitúra került alá, a motorteljesítménye megugrott, és az utastere is fényűzőbb lett.
A Brabus az autó megszélesítésével kezdte a munkát, ami a sárvédők felhizlalását jelentette. A GL 8 centiméterrel kiszélesedett, amivel a kiállása is sokkal sportosabb lett. A bottropi szakemberek emellett természetesen egy komplett aerodinamikai szettet is felszereltek a luxusterepjáróra; a készlet óriási légbeömlőkkel tarkított első lökhárítót, hátsó diffúzort és tetőlégterelőt foglal magában. A GL 63 AMG hátulról különösen impozánsan fest a gyönyörű, kerámia bevonatú kipufogóvégek miatt, amelyek a rozsdamentes sportkipufogó-rendszert zárják le.
A kiszélesített sárvédők alá gond nélkül befértek a hatalmas, 11×23 hüvelykes kovácsolt Platinum Edition könnyűfém kerekek, amelyekre 305/30 mlretű abroncsokat feszítettek. A Brabus felnijei egyébként 15 százalékkal könnyebbek, mint az ekkora méretű, hagyományos keréktárcsák. A GL-re amúgy kisebb garnitúrát is fel lehet tenni, a választék igen széles. 21 és 22 colos Monoblock VI, F, illetve Monoblock VI, E, Q és R típusú kerék választható. A 30 mm-t ültető modul segítségével ezekkel is rendkívül jól fog mutatni az autó. Kívánságra a Brabus sport fékrendszerrel is felszereli a nagy Mercedest. Előre 405 x 34, hátulra 380 x 34 mm átmérőjű vágott és lyuggatott tárcsák kerülhetnek fel, a hozzájuk tartozó hat- és négydugattyús féknyergekkel.
Az izmosabb megjelenés a GL esetében erősebb motort és jobb menetteljesítményeket is jelent. Az 5,5 literes V8-as biturbó motor teljesítményét a Brabus ugyanis az ehhez az erőforráshoz kifejlesztett, egyszerűen beszerelhető PowerXtra modullal 557-ről 620 lóerőre növelte meg. A modul plug-and-play eszközként integrálható a motorvezérlésbe, ahol megváltoztatja a befecskendezési és gyújtás képletet, valamint kis mértékben emeli a töltőnyomást. A lóerők mellett a nyomatékot is jócskán gyarapítja, a sofőr immár 760 helyett 820 Nm-rel gazdálkodhat 2000-5000 motorfordulatszám között. A tuningolt SUV-nak elegendő 4,7 másodperc a százas tempó eléréshez és elképesztő 280 km/órás sebességre képes.
Az exkluzív utastér kialakítás ugyancsak Brabus specialitás. Bármilyen vevői elképzelést megvalósítanak, mégpedig a legjobb minőségű bőr, fa, fém és karbon felhasználásával. A GL 63 AMG esetében a Mastik bőr és Alcantara alkalmazása mellett döntöttek, és minden négyzetcentiméternyi felületet behúztak vele. Mintának ezúttal a kockásat választották a gyakori gyémánt helyett. Káprázatos munkát végeztek.