2013. augusztus 22. 20:00   |   Autoblog
címkék:  

Mercedes C 63 AMG 756 lóerővel

A Mercedes-Benz C 63 AMG Black Series a maga 517 lóerejével minden idők legerősebb C-osztálya, de természetesen a teljesítménye még tovább fokozható. Németország egyik profi Mercedes nemesítője, a Väth megmutatta, mit lehet kihozni az autóból. 756 lóerőig jutottak.

A Mercedes-Benz C 63 AMG Black Series 60 lóerővel izmosabb a normál változatnál, a külseje pedig sokkal vadabb nála. Az egyik legexkluzívabb modell, ami manapság megvásárolható a háromágú csillagos márka palettájáról. A Väth azonban minderre még rátett néhány lapáttal.

A V 63 Coupé Supercharged Black Series elnevezésű kreálmányuk 6,3 literes V8-as motorja 756 lóerőt pumpál ki magából, a nyomatéka pedig 800 Nm, amit egy kompresszor készlet felszerelésével és a motorelektronika átprogramozásával értek el. A motor perifériáit is a hatalmas teljesítményhez igazították, a kipufogógázok például egy speciális leömlőn keresztül távoznak és egy sportkatalizátorokkal ellátott nemesacél rendszeren keresztül jutnak a szabadba.

A módosítások eredményeként a Väth kupéja 3,6 másodperc alatt sprintel 100 km/órára, és eléri a 350 km/órás sebességet! Itt már nem babra megy a játék, ezért a tuningcég egy 20 és 65 mm közötti ültetést biztosító sportfutóművet szerkesztett a Merci alá, állítható húzó- és nyomófokozatú lengéscsillapítókkal. Közúton és versenypályán is helyt állnak a háromrészes, 20 hüvelykes kovácsolt felnik, amelyekre kiváló tapadást biztosító 265/30 és 305/25 méretű abroncsokat feszítettek. A kocsi megállításáról a Väth nagyteljesítményű fékrendszere gondoskodik, fémszövet fékcsövekkel és 405 mm átmérőjű első tárcsákkal.

A C 63 AMG Black Series szériaállapotában is igen harciasan néz ki, a Väth ezért csak apró, ám annál hatásosabb módosításokat hajtott végre a karosszérián. A fehér fényezéshez rendkívül jól passzolnak a fekete középrésszel és polír peremmel ellátott kerekek, és önmagukban agresszívabbá teszik a megjelenést, de a jel nélküli fekete hűtőrács, a karbon koptatók és légterelők is jelentősen szigorítanak az autón.

Természetesen a műhely munkáját rendesen meg kell fizetni, a motorátépítés az új kipufogórendszerrel együtt például egy kisebb vagyonba, 49 310 euróba kerül.