2013. szeptember 04. 14:45   |   Autoblog
címkék:  

Feltámadt az Audi Sport Quattro

A rali sportban kiemelkedően szereplő, és Walther Röhrl által vezetett legendás Sport Quattro 30 éves születésnapján az ingolstadti márka Frankfurtban bemutatja a híres előd mai utódát, az Audi Sport Quattro tanulmányautót. Teljesítménye 700 lóerő.

A quattro neve szorosan kapcsolódik az Audihoz, a márka egyet jelent a quattro négykerék-hajtással. A quattro így már nem csupán technológiát, hanem filozófiát is jelent, a sportosságot a vezetés biztonságával ötvöző, kiemelkedő műszaki tartalom és dinamikus életstílus keretében. A jól ismert „Ur-quattro” 1980-as bemutatkozása óta az Audi 5 millió állandó négykerék-hajtással futó autót adott el.

A Sport Quattro 30. születésnapjára épített 4,6 méter hosszú és csaknem 2 méter széles tanulmány vonzó formája mellett 700 lóerő teljesítményű plug-in hibrid hajtásláncával is felhívja magára a figyelmet. Az elsődleges, belső égésű motor egy hengerlekapcsolás technológiával is felvértezett 4 literes biturbó V8-as TFSI blokk, amely 560 lóerőt és 700 Nm nyomatékot szabadít fel, de ha szükség van rá, egy 150 lovas és 400 Nm nyomatékú villanymotor is besegít neki. Így összességében a Sport Quattro Concept 700 lóerőt és 800 Nm nyomatékot mozgósít.

A nagy arányban használt alumínium és karbon ellenére a Sport Quattro Concept 1850 kilogrammot nyom a mérlegen, így pontosan úgy megy, mint a korabeli Audi raliautók: 3,7 szekundum alatt gyorsul fel százra. A végsebessége azonban 305 km/óra. Az erő egy nyolcfokozatú tiptronic váltón keresztül jut a quattro hajtáshoz, amely a hátsó tengelyen egy sport differenciálművel is kiegészült.

Az Audi Sport Quattro Concept kizárólag elektromos hajtással is képes haladni. Ha a 14,1 kWh kapacitású, folyadékhűtéses lítium-ion akkumulátor teljesen fel van töltve, a kocsi 50 kilométert is megtehet emisszió-mentesen. Ennek fényében a gyár 2,5 literes átlagfogyasztást és 59 g/km-es széndioxid-kibocsátást adott meg, ami azért kissé hihetetlen. Annyi baj legyen.