2013. szeptember 19. 16:45   |   Autoblog
címkék:  

A Volkswagen-csoport elindította elektromos mobilitási offenzíváját

Az idei Frankfurti Autószalonon Dr. Martin Winterkorn, a Volkswagen AG elnöke bejelentette, hogy a Volkswagen-csoport elindítja nagyszabású elektromos mobilitási programját. A következő években a Volkswagen-csoport valamennyi gépjármű osztályban jelentkezik majd villanyhajtású modellekkel, 2018-ra ezen a területen is piacvezetővé szeretne válni.

Martin Winterkorn hangsúlyozta meggyőződését, hogy “a Volkswagené a legátfogóbb megközelítés a jövő mobilitásának irányába, hiszen kínálata a leghatékonyabb és környezetkímélő dízel, benzines vagy földgázhajtástól kezdve a klasszikus hibrid, elektromos hajtású vagy plug-in hibrid változatokig terjed – melyhez fogható palettát más gyártó nem tud felmutatni.” A vállalat új vásárlókat akar magának megnyerni a műszakilag érett, hétköznapi használatban igen gyakorlatias, és elérhető elektromos járművekkel. Frankfurtban ezen az úton haladva mutatta be a teljesen elektromos hajtású e-up! és e-Golf változatokat, az Audi A3 e-tron plug-in hibrid és a Porsche Panamera S-E-Hybrid változatot.

Winterkorn beszédében azt is aláhúzta, hogy „az elektromos autó nem lehet kerekeken járó kompromisszum, mert annak valamennyi elemével meg kell győznie a vásárlókat. Jelenleg ugyanis a vevők első elvárása a kompatibilitás és a fenntarthatóság, így a nulla kibocsátású városi autótól a plug-in hibrid változatokig valamint a 3 literes sportautókig ennek kell megfelelni. Így a vásárlók döntik el számunkra, hogy milyen jellegű elektromos mobilitást akarnak.” – jelentette ki a Volkswagen elnöke.

Első megközelítésben a Volkswagen-csoporthoz tartozó márkák 14 típusa lesz elérhető 2014 végéig elektromos vagy hibrid változatban, és amennyiben a kereslet megfelelőnek bizonyul, ez a szám a 40-et is elérheti. Winterkorn azt is kiemelte, hogy a „Volkswagen-csoportnál az elektromos mobilitás áll a középpontban. Kifejlesztettük a megfelelő motor know-how-kat, akkumulátor rendszereket, és termelési egységeinkbe 400 erre a területre képzett szakembert vettünk fel, illetve további 70 ezer, a termelésben és a szolgáltatásokban dolgozó munkatárs szerezte meg az erre vonatkozó minősítést. Ezzel az elektromos átállás legnagyobb ipari programját valósítjuk meg.” – tette hozzá.

A Volkswagen évente 7 milliárd eurót fordít kutatásokra és fejlesztésekre, melynek jóval nagyobb részét fordítják az elektromos program fejlesztésére, mint a többi területre. Ebben kulcskérdés, hogy megfelelő moduláris műszerezettségi szintet érjenek el az elektromos hajtásrendszerek valamennyi márkánál történő bevezetésére. Jelenleg a pozsonyi, pueblai, wolfsburgi, lipcsei és ingolstadti termelés rugalmasan és alacsony kockázattal tud alkalmazkodni a potenciális keresletre, és további súly- illetve költségcsökkentést tud elérni az elektromos hajtáshoz szükséges alkatrészek esetében. Winterkorn szerint azonban, aki környezetvédelmi szempontból igazán felelősen akar gondolkodni, annak egy lépéssel még tovább kell lépnie: átfogó gondolkodással és hozzáállással kell a mobilitáshoz viszonyulnia, melybe beletartozik az energia termelése, az autóipar termelése, a kiskereskedelem, a járművek működtetése valamint az újrafeldolgozás is.

Jelenleg a Volkswagen-csoportnál 420 típus károsanyag-kibocsátása van 130 g/km alatt, 302 típusé nem éri el a 120 g/km értéket, 50 típusé nem haladja meg a 100 g/km-t, és 23 Volkswagené alacsonyabb 95 g/km-nél. Mindezek mellett a Volkswagen gyártja a világ leggazdaságosabban működő széria autóját az XL1 plug-in hibridet, mely 21 g/km-es kibocsátással, 0,9 literes üzemanyag-fogyasztással 500 km-es hatótávolságot érhet el.