2013. szeptember 26. 20:45   |   DG
címkék:  

MTM Audi S8

Az Audisok jól ismerhetik a német Motoren Technik Mayer céget, vagyis az MTM-et, amely az ingolstadti autók szakavatott, elismert tunere. Roland Mayer cége ezúttal az új négykarikás zászlóshajót, az Audi S8-at vette kezelésbe.

Gyári állapotában egy fenséges, elegáns autó az Audi S8, nem látszik rajta, hogy az utakon nem nagyon akad ellenfele. Négyliteres, nyolchengeres biturbó motorja 520 lóerős, így 4,2 másodperc felgyorsítja nulláról 100 km/órára. Az MTM nem is bolygatta a gyári vonalakat, csupán új kerekeket tett az autóra, és picit megültette a karosszériát. Felszerelte az autóra saját, könnyű, kovácsolt Bimoto felnijeit, amelyek az S8 esetében 21 x 10,5 hüvelyk méretűek és extra széles, 305/30 méretű gumiabroncsokat viselnek.

A Győrben készülő, 4 literes TFSI motort az MTM szakemberei viszont intenzív „kezelésben” részesítették. A teljesítményt 520-ról 650 lóerőre tornászták fel, a nyomaték pedig 800 Nm-re ugrott fel. Utóbbi ráadásul 1700-as fordulatszámtól egészen 5500-ig jelen van, ha kell, az ülésbe préseli az utasokat. A nulla-százas sprint két tizeddel, 4 másodpercre javult, a végsebesség pedig 293 km/órára növekedett. Az MTM a fékrendszeren viszont csak minimális mértékben változtatott, megtartotta a gyári féknyergeket, csak az első tárcsákat cserélte ki 405 x 38 mm méretű darabokra.

Az MTM szakértelmét azonban meg kell fizetni. A motortuningért garanciával együtt 4925 eurót számítanak fel, a kerékgarnitúráért 5800 eurót kell fizetni, az ültető modul ára 1750 euró, az új fékrendszer pedig 6700 euróval apasztja a bankszámlát. Rozsdamentes acél kipufogórendszer is rendelhető 4500 euróért. Amúgy a képeken látható fekete S8, amibe mindezeket beépítették, eladó, 155 ezer euróért elvihető…