2013. október 14. 21:00   |   Autoblog
címkék:  

Audi Q7 600 lóerővel

Az Audi az egyetlen gyártó, aki tizenkét hengeres dízelmotort szerelt egyik személyautójába. A Q7 V12 TDI modellről van szó, amely mindössze három évig volt piacon, ám 500 lóerejével és 1000 Nm-es nyomatékával minden korabeli szabadidő-autót háttérbe szorított. A karosszéria-fóliázásban utazó német fostla.de jobb alanyt nem is találhatott volna magának.

Az Audi három esztendeig, 2008-tól 2010-ig kínálta Q7 szabadidő-autóját V12-es dízelmotorral. A 6 literes blokk alapját az R10 TDI Le Mans-i versenyautóban használt motor képezte. A gázolajos végül 500 lóerőt és 1000 Nm nyomatékot préselt ki magából, így álló helyzetből 5,5 másodperc alatt százra katapultálta a 2,5 tonnás monstrumot. A végsebességet 250 km/órában korlátozta az elektronika.

A hannoveri központú fostla.de a méretes Audit gyönyörű, ugyanakkor tekintélyt parancsoló gyémánt fekete matt fóliával húzta át, ami rendkívül jól áll az autónak. Emellett az első fényszórókat és a hátsó lámpákat is alig észrevehetően lesötétítette. A pontot az i-re a matt fekete színű, 11 x 23 colos Mansory C5 felnik teszik fel, amelyeket a maximális hatás érdekében 15 és 30 mm-es nyomtávszélesítőkkel még kijjebb is toltak. Óriási, 315/25 méretű abroncsokat feszítettek rájuk.

A képeken szereplő Audi ezen kívül motortuningot is kapott; a blokk optimalizálásával 600 lóerőt és 1150 Nm nyomatékot csikartak ki belőle. Sajnos a menetteljesítményekről nincsenek pontos adatok, de a gyorsulás minden bizonnyal 5 másodperc alatt, a végsebesség pedig valahol 290 km/óra környékén lehet.