2007. március 18. 11:52   |   Autoblog
címkék:  

Raikkönené az évad első diadala

A Ferrari pilótája az első méterektől kezdve vezette a mezőnyt, és egy pillanatig nem adta ki kezéből a stafétabotot. Az árnyékában a két McLaren-Mercedes sunnyogott fel a dobogóra.

A szombati időmérő után a finnek kiválósága már magabiztosabban nyilatkozott, és úgy látszik az évad első pole-ja igen jó hatással volt a sportemberre. A mai futamon hibátlan teljesítménye után tizedszerre állhatott fel a pódium tetejére.

Egy kifogástalan rajtot követően Raikkönen azonnal magához ragadta kezdeményezést, és néhány kör alatt tisztes előnyre tett szert. A második rajtkockából induló Alonso “elaludt” a rajtnál, és Lewis Hamilton parádésan, külsőívről megelőzte a regnáló világbajnokot. 

Igen jó reakcióidővel rendelkezett Nick Heidfeld is, aki az élmezőnyhöz hasonlóan tökéletes ritmusban lendítette be versenygépét. A BMW-Sauber az első tíz körben könnyedén tartotta a tempót az élmezőnnyel, de a tizennegyedik körben fény derült arra, hogy autója a többiekéhez képest pihe könnyedségű volt, hiszen még az úgyszintén könnyű autóval versenyző Raikkönnen is több körrel utána látogatta meg a box-ot.

A két ezüstnyíl a táv első felében egymás mögött, vonatozva autózott. Egyedül a sorrend volt kissé meglepő. Alonso nem bírta befogni élete első nagydíján résztvevő csapattársát. A spanyol világbajnok láthatóan kivárásra autózott, és a második kerékcsere alkalmával két körrel tovább maradt kinn, és szinte üres tankkal néhány másodperc előnyre tett szert, amely elég volt ahhoz, hogy a megelőzze a brit versenyzőt. 

A pozícióváltást követően valószínűleg rádión rászóltak Hamiltonra, hogy a harmadik hely mindennél többet ér, ezért ne kockáztasson. Lewis láthatóan vissza is vett, és a leintésnél láthatóan tökéletesen elégedett volt a bronzzal.

Raikkönnennel ellentétben Massanak nem volt szerencséje a szombati időmérőn. Műszaki hiba (motorcsere) miatt a 21. helyről vághatott neki az Ausztrál-nagydíjnak. Az első autókon könnyedén jutott túl a brazil, azonban Barrichello és Button számos körön keresztül feltartotta a láthatóan jóval gyorsabb Felipe-t. A Ferrarival ezúttal nem voltak gondok, és Massa egészen a hatodik helyig furakodott előre. A végén még Fisichellanak is aggódnia kellett, mert a verseny vége előtt néhány kilométerrel a brazil fél másodpercre megközelítette az olaszt. A körömrágás feleslegesnek bizonyult, ugyanis meglepetésre az addig szélvész Ferrari nem tudta megelőzni a Renault-ot.

A franciák versenyautói ezzel együtt is csalódást keltettek a hétvégén. Fisichella-nál már csak Kovalainen volt rosszabb. A finn újonc hibát hibára halmozott, ami láthatóan legkevésbé Briatorenak nem tetszett. 

A BMW-Sauberek felemás napot zártak. Ugyan Nick Heidfeld odaért a dobogó közelébe, Kubica váltóhiba miatt a verseny második harmadában kiállni kényszerült.

A nap legforróbb akciója Coulthard nevéhez fűződött, aki egyszerűen rosszul mérte fel a féktávot, és szó szerint átmászott Alexander Wurzon. A skót autója centiméterekkel kerülte el az osztrák fejét. Belegondolni is szörnyű, hogy hogyan is végződhetett volna eme könnyelmű tett. Az biztos, hogy Coulthard ezt nem fogja büntetés nélkül megúszni, mert egy rutinos versenyzőtől egy ilyen hiba nem nevezhető versenybalesetnek. 

A két Honda a teljes táv során indiszponáltan ténfergett a pályán. Button ráadásul egy tíz másodperces büntetést is összeszedett, mert túllépte a box-ban a megengedett 80 kmh-ás sebességhatárt.

A futam végeredményét nézve azt mondhatjuk, hogy a 2007-es szezon jelenállás szerint a McLaren és a Ferrari öldöklő harcát hozhatja.


Az Ausztrál-nagydíj végeredménye:

  1. K. Raikkönen Ferrari (B) 1:25:28.770
  2. F. Alonso McLaren-Mercedes (B) + 7.242
  3. L. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 18.595
  4. N. Heidfeld BMW Sauber (B) + 38.763
  5. G. Fisichella Renault (B) + 1:06.469
  6. F. Massa Ferrari (B) + 1:06.805
  7. N. Rosberg Williams-Toyota (B) + 1 kör
  8. R. Schumacher Toyota (B) + 1 kör
  9. J. Trulli Toyota (B) + 1 kör
10. H. Kovalainen Renault (B) + 1 kör
11. R. Barrichello Honda (B) + 1 kör
12. T. Sato Super Aguri-Honda (B) + 1 kör
13. M. Webber Red Bull-Renault (B) + 1 kör
14. V. Liuzzi Toro Rosso-Ferrari (B) + 1 kör
15. J. Button Honda (B) + 1 kör
16. A. Davidson Super Aguri-Honda (B) + 2 kör
17. A. Sutil Spyker-Ferrari (B) + 2 kör


Kiestek:

A. Wurz Williams-Toyota (B) 49 kör
D. Coulthard Red Bull-Renault (B) 49 kör
R. Kubica BMW Sauber (B) 39 kör
S. Speed Toro Rosso-Ferrari (B) 29 kör
C. Albers Spyker-Ferrari (B) 11 kör