2013. november 21. 19:15   |   Autoblog
címkék:  

Elkészült a Subaru Impreza WRX

A Los Angeles-i Autószalonon bemutatkozott az amerikai specifikációjú Subaru Impreza WRX. Közvetlen befecskendezéses 2 literes turbós boxermotor került az orrába, amelyhez a hatfokozatú kézi váltó mellett immár fokozatmentes szerkezet is társítható.

Az új négyajtós Impreza WRX a Subaru aktuális stílusát tükrözi. Változott az alsó légbeömlő nyílás és a hatszögletű hűtőrács, a fényszórók is kissé átalakultak, a sárvédőket pedig alaposan kiszélesítették. A motorháztetőn ott trónol az ikonikus légbeömlő nyílás, ami a köztes hűtőhöz juttatja a friss levegőt – ebből már tudjuk, hogy WRX-szel van dolgunk. Oldalt az A-oszlop alsó része immár 20 centiméterrel előrébb nyúlik, új háromszög ablaknak adva helyet. A visszapillantó tükrök ezzel a lendülettel az ajtókra kerültek.

Hátul megmaradt a diffúzor-elem, ami a WRX esetében nem csak dísz, és oldalanként két kipufogó tolmácsolja a motor hangját. Újak a hátsó lámpák és a légterelő szárny is. 8 x 17 hüvelyk méretű, sötét fegyverszürke színű könnyűfém kerekekkel érkezik az autó, amelyeken 235/45 méretű abroncsok feszülnek. Két új szín is felkerült a palettára, a WR kék gyöngyház, valamint egy gyöngyház fehér árnyalat.

Az új négyajtós WRX modell 15 mm-rel hosszabb az elődmodellnél, a tengelytávja pedig 25 mm-rel bővebb. A szélesség maradt 1795 mm, a magasság viszont 5 mm-t nőtt. A tengelytáv bővülése hátul nagyobb lábteret eredményezett és nőtt a csomagtér űrtartalma is. A műszerfalat kompletten áttervezték. A kormánykerék immár alul lapított kivitelű, a pulton pedig karbon betét fut keresztül. A középkonzol tetejére egy multifunkciós műszert építettek, amelynek legfontosabb feladata, hogy mutassa a töltőnyomást.

Mindamellett a WRX karosszériája merevebb lett, a futóművét tovább csiszolták, az elektromos szervokormányát direktebbé tették, így még agilisabb lett, még gyorsabban veszi a kanyarokat. Az összkerékhajtás kiegészítéseként bekerült az autóba egy aktív nyomatékelosztó rendszer, amely a körülmények függvényében variálja az egyes kerekekre jutó nyomaték mennyiségét.

A WRX-szet egy új fejlesztésű, 2 literes közvetlen befecskendezéses turbós boxermotor hajtja, amely 268 lóerőt ad le 5600-as fordulatszámon, a maximális nyomatéka pedig 350 Nm a 2000-5200-as fordulatszám-tartományban. Hatfokozatú manuális váltó tartozik hozzá, de egyedi hangolású Sport Lineartronic fokozatmentes automatával is konfigurálható. A szerkezet „D” üzemmódban nyugodt vezetést biztosít, ám a sport üzemmódot kiválasztva lehetőséget ad a kézi kapcsolásra és minden potenciált kiaknáz az erőforrásból. A pilóta ekkor nyolc fokozat közül válogathat.