2014. január 16. 20:45   |   Autoblog
címkék:  

Megújult Amerika kedvenc pickupja

A Ford bemutatta a vadonatúj Ford F-150 modellt, Amerika és egyben a világ kedvenc pickupjának legújabb változatát. Az eddigi legkeményebb, legintelligensebb és legpraktikusabb F-150 anyagai tartósak és ellenállnak a korróziónak, menettulajdonságai meggyőzőbbek, újszerű rakodási és vontatási megoldásai pedig megkönnyítik az autó használatát.

Az

F-150 a Ford F-sorozat haszonjármű-család tagja, ez a típus immár 37 egymást követő éve Amerika legnagyobb példányszámban értékesített pickupja, és 32 éve Amerika legnagyobb számban eladott járműve, az elmúlt két évben pedig egyben a világ legnépszerűbb pickupjának is bizonyult.

Az F-150 gerincének tervezése során a Ford mérnökei továbbfejlesztették a jármű jellegzetes, zártszelvényekből készül létravázát. Az új alvázhoz minden eddiginél több nagy szilárdságú acélt használtak fel, így a szerkezet erősebb és könnyebb lett. Az F-150 kabinja most először készül nagy szilárdságú, a hadseregben is használatos alumíniumból, ami nemcsak ütésálló és alaktartó, hanem könnyű is. Összességében az autó tömege mintegy 320 kilogrammal csökkent, így az F-150 nagyobb terheket szállíthat vagy vontathat, jobban gyorsul és rövidebb úton áll meg, fogyasztása pedig alacsonyabb.

A 2015-ös modellévű Ford F-150 minden idők legkeményebb és legtartósabb F-150 modellje. Az autó 10 millió mérföldnyi kemény tesztelésen esett át a laboratóriumokban, a Ford próbapályáin és a Ford legigényesebb haszonjármű-vásárlóinak flottáiban.

Az F-150 modellben számos forradalmian új megoldás is megjelent, amelyek közül több is egyedülállónak számít a kategóriában. Ilyen a 360 fokos lefedettségű kamera-nézet, a beépített rakodórámpa, a fémkonzolok és variálható rögzítőelemek a platón, a LED fényszórók, a tolatókamera vontatási asszisztense, a távirányítású platóhátfal, valamint a nagy teljesítményű (400 W, 110 V) elektromos csatlakozók.

A vezetősegítő rendszerek között szerepel a MyTouch rendszerrel kiegészített SYNC, a hegymeneti elindulássegítő, a MyKey, a tolatókamera, a tolatóradar, az utánfutó-stabilizáló és a hátfalból kihajtható hátsó fellépő. Biztonság terén is sokat nyújt. A második sorban felfúvódó biztonsági övei vannak, radaros sebességtartó automatikát építettek bele, de van sávtartó rendszere és a keresztirányú forgalomra is figyelmeztető holttér-figyelője.

Az utastér legfontosabb tulajdonságai a komfort és a sokoldalúság. Az első ülések rendkívül kényelmesek, ugyanakkor nagyobb lábteret biztosítanak a hátul ülők számára. A műszerfal gombjai és kezelőszervei annak figyelembe vételével készültek, hogy a vezető időnként munkavédelmi kesztyűben használja majd őket. A középkonzolban elhelyezhető egy laptop, és számos könnyen elérhető tárolórekesz akad a mobiltelefonok, az üdítők, az aprópénz és a névjegyek számára is.

A négytagú motorpaletta erőforrásai még nagyobb teljesítményt kínálnak, kielégítve szinte bármilyen vásárlói igényt. A már jól bevált 3,5 literes EcoBoost és az 5,0 literes Ti-VCT V8-as mellett megjelent a kínálatban a Start-Stop rendszerrel szériában felszerelt új, 2,7 literes EcoBoost egység és a 3,5 literes, kettős független változó szelepvezérlésű V6-os motor is. A kis tömegű, kompakt kialakítású 2,7 EcoBoost blokk ugyanolyan teljesítményt nyújt, mint némelyik középméretű V8-as. Az EcoBoost motorral hajtott F-150 pickupokban az aktív hűtőrács is alapfelszerelés.

A már idén forgalomba kerülő új F-150 továbbra is a különféle felszereltségi szintek legszélesebb választékát kínálja a nagyméretű pickupok szegmensében. Az öt alapváltozat az XL, az XLT, a Lariat, a Platinum és a King Ranch. Króm csomagok rendelhetők az XL, az XLT, a Lariat és a King Ranch kivitelekhez, és sport csomagok az XL, az XLT és a Lariat változatokhoz. A legtöbb négykerékhajtású modellhez megrendelhető FX4 off-road csomag elektronikus hátsó differenciálzárral, alsó védőlemezekkel és off-road hangolású lengéscsillapítókkal javítja az autó terepképességeit.