2014. február 25. 08:30   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Bemutatkozott a ráncfelvarrott Ford Focus – videóval

Folytatva a sikeresen megkezdett utat, tovább Aston Martinosítja legnépszerűbb modelljét a Ford. A friss „világjáró” Focus a finomított külső mellett átszabott belsőt és új motorokat is kap.

Akár modellváltásnak is beillene a Ford Focus megújítása, annyi módosított összetevőt integráltak a mérnökök a faceliftesítésen (ráncfelvarráson) átesett alsó-középkategóriás négykerekűbe.

A külsőn a szokásos fényszóró-átalakítás mellett az első lökhárítót, ezzel együtt pedig a hűtőrácsot is átszabták – mely így még inkább az Aston Martin megoldására hajaz. Természetesen a hátsó lökhárító és a lámpatestek sem úszták meg a cserét, bár itt nem olyan szembetűnő a változás.

A belső tér egyes elemeit – mint a kis multimédiás kijelző és a gombrengeteg – sokat érte kritika, de szerencsére az ügyfelek bánata meghallgatásra talált, így a 8 collos érintőképernyőnek köszönhetően nőtt a hasznosan felhasznált terület – miközben csökkent a nyomkodnivalók száma. A háromküllős kormánykerékre szintén kevesebb gomb került amellett, hogy esztétikusabb is elődjénél. Az eddig sem rossz hangszigetelést a motortér további burkolásával és az oldalsó üvegek vastagításával javították.

Mivel a Ford ügyel a vezetési élményre is, így a futóművet szintén áthangolták a mérnökök: a továbbfejlesztett lengéscsillapítók és merevebb szilentek segítségével javítottak a stabilitáson, míg a finomhangoláson átesett elektromos szervokormánynak köszönhetően több visszajelzés érkezik az útról a vezető felé.

Ám a stabilitás nem minden, ha nincs kellően optimalizált meghajtás, amit jól tudnak az ovális emblémások is, így új benzines és gázolajos egységek kerültek a kínálatba. Az eddigi 1.6 literes turbós benzines szerepét átveszi az 1.5 literes EcoBoost, amely az öregebb egységnél már megszokott 150 (110 kW) és 180 lóerős (132 kW) változatokkal lesz elérhető. A dízelek oldalára szintén egy másfél literes aggregát érkezik 95 (70 kW) és 120 lóerős (88 kW) kiadásban.

Az újdonságok mellett a már korábban bemutatott 1.0 literes EcoBoost szerepel a kínálatban 100 (74 kW) és 125 lóerővel (92 kW), valamint egy 1.6 literes TI-VCT 85 (63 kW), 105 (77 kW) 125 paripával (92 kW). Érdekesség, hogy az eddig közkedvelt 1.6-os TDCi-k az 1.5-ösökkel szinte megegyező, 95 és 115 lóerős verziókban lesznek elérhetők. A kínálat gázolajos csúcsát a 150 lovas 2.0 literes TDCi jelenti.

Motorváltozattól függően az autót öt- és hatsebességes váltókkal lehet majd elérni, melyek közül a gyengébbekhez ötfokozatú manuális, míg az erősebbekhez hatfokozatú automata (akár duplakuplungos PowerShift) jár. Az újragondolt Focust a márciusi Genfi Autószalonon mutatja be a gyár.