2007. január 17. 13:55   |   Autoblog
címkék:  

A legkisebb fogyasztású BMW

Tavasszal kezdődik az új, ráncfelvarrt 1-es széria értékesítése, ami tartogat néhány újdonságot.

BMW innovációk


A BMW 118d 4,7 literes átlagfogyasztásával a valaha gyártott legtakarékosabb BMW lesz, továbbá a BMW Hydrogen 7-est leszámítva, 123 g/km-es értékével a legalacsonyabb károsanyag-kibocsátású is. Persze a többi motornak sem kell szégyenkeznie: maximum 24%-kal fogyasztanak kevesebbet és 21%-kal kevesebb káros anyagot juttatnak a légkörbe, mint az előző széria erőforrásai. Mindez azonban nem csorbítja a vezetési élményt, az 1-es széria hajtóművei akár 20 lóerővel is gazdagodtak.   


Később az új 5-ös BMW-be is beépítésre kerülő fékenergia-visszavezetés (iGR) az egyébként elvesztegetett motorenergiát termeli vissza (pl. lejtőn haladva és fékezés alatt), az akkumulátort tölti vele. Ezzel egymaga 3%-kal csökkenti az átlagfogyasztást. A kézi váltós modelleken széria (kivéve a 130i) automatikus elindulás/megállás funkciónak is ez a szerepe. A rendszer megállás után automatikusan leállítja a motort, ha a sofőr üresbe teszi a váltót. Újraindításhoz elég

benyomni a kuplungot, majd egyest kapcsolni. Persze ha a vezető nem szeretné használni a rendszert, ki is kapcsolhatja.   

A következő újdonság az elektromos kormány, ami 90 százalék energiát tud megspórolni a hagyományos mechanikus, hidraulikus kormányzási rendszerekhez képest. A rásegítést ebben az esetben egy elektromotor végzi, de csak akkor, ha szükséges, például kanyarodáskor.

Motorok


Dízelből kétféle áll rendelkezésre, választható a 120d és a 118d. Mindkét aggregát két liter lökettérfogatú, alumínium blokkos és második generációs common rail befecskendezéses. A 120d immár 177 lóerőt tud (+14 LE), nyomatéka pedig 350 Nm. A 120d-nek nem kell több 7,5 másodpercnél, hogy álló helyzetből elérje a 100 km/órás sebességet (5-ajtós 7,6 mp), átlagfogyasztása pedig szenzációs 4,9 liter. A csúcssebesség 227 km/óra. A 118d teljesítménye és fogyasztása is szerényebb, azonban 143 lóereje (+21 LE) így is 8,9 másodperces gyorsulást (5-ajtós 9 mp) és 208 km/órás végsebességet garantál. A nyomaték 20 Nm-re nőtt, most 300 Nm. A

kombinált fogyasztás a katalógus szerint 4,7 l/100 km.  

A kipörgésgátlóval kiegészített menetstabilizáló rendszer alapfelszerelés mindegyik 1-es BMW-ben, és a 130i-ben öt plusz funkciója is van. A 130i-ben dolgozó DCS+ rendszert dombsegéddel, fékelőfeszítéssel, féktárcsaszárító funkcióval, fékerő-csökkenés kompenzációval és puha megállás funkcióval is kiegészítették. Ezen kívül alap a 6 légzsák, a több fokozatban felvillanó harmadik féklámpa, valamint a defektmentes gumik abroncsnyomás-ellenőrző rendszerrel. 

Új stílus


A motorok új generációjának érkezését megünnepelendő, a BMW mérnökei az 1-es BMW ruháján is igazítottak. A hatékonyabb hűtés érdekében nagyobbak lettek a “vesék”, s a sportosabbra szabott első lökhárítóba is nagyobb méretű nyílás került. A fényszórók sötétebb hátteret kaptak. Hátul szintén a lökhárítón csinosítottak, s változtattak a lámpák belső elrendezésén.  

Az új 3-ajtós kivitelnek hosszabbak és keret nélküliek az ajtói, egy kupé stílusában. A

vevők emellett négy- vagy ötüléses konfigurációban rendelhetik meg az autót. Előbbi esetben a hátsó ülések formázottak, közöttük pedig egy tárolórekeszes konzol húzódik. A modellfrissítés az utastér anyagainak jobb minőségűre cserélését is magában foglalta.  

A 2004. szeptemberi bevezetés óta több mint 200 ezer darab 1-es BMW-t értékesítettek világszerte. A frissebb verzió a márciusi Genfi Autószalonon debütál.