2014. június 03. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Itt a fészliftes Audi RS 7 Sportback

Az Audi alig két héttel ezelőtt leplezte le ráncfelvarrt ötajtós kupéját, most pedig megnézhetjük a csúcsmodellt is. Az RS7 Sportback menetteljesítményei a régiek, megjelenése azonban az új LED-es lámpáknak köszönhetően kifinomultabb lett.

Az RS7 Sportback továbbra is remekül néz ki; hosszú motorházteteje, sportos ablakvonala és C-oszlopai, valamint meredeken hátraívelő teteje igen vonzóvá és karakteressé teszik. Ami változott, az a méhsejtmintás fekete hűtőrács és az alatta levő középső légbeömlő, amely immár a quattro feliratot viseli, de átrajzolták a lökhárítót és felkerültek az autóra a márka új LED-es fényszórói is. Felárért az RS7 felszerelhető az innovatív Matrix LED világítótestekkel is, amelyek dinamikus irányjelzőkkel, sötétített kivitelben érkeznek. A hátsó lámpákat is áttervezték. Ezen kívül az RS7 Sportback háromféle stíluscsomaggal (matt alumínium, fényes fekete és karbon) is egyedibbé tehető. Új külső színek is megjelentek a kínálatban, mint a Floret ezüstmetál, a gleccserfehér metál, a Mythos fekete metál és a Sepang kék gyöngyház.

A műszerfalon is csiszoltak egy kicsit a tervezők, de ténykedésük alig tetten érhető. Módosult a fő műszeregység és a kormány mögötti váltófülek, emellett az MMI multimédiás rendszer legfrissebb, Nvidia grafikus processzorral vezérelt generációját találjuk meg az autóban.

A 4 literes biturbó TFSI motorhoz nem nyúltak, az 560 lóerő és a 700 Nm nyomaték így is szupersportautót farag az ötajtós kupéból. Az 1750 és 5500-as fordulatszám között végig jelen lévő maximális nyomaték iszonyatos erővel tolja az autót, a nulla-százas gyorsulás mindössze 3,9 másodpercet vesz igénybe. Az opcionális dinamikus csomagokkal pedig a végsebesség 280, illetve 305 km/órára tolható ki. A hengerlekapcsolás technikával is felvértezett V8-as erőforrás egyébként ehhez képest nem fogyaszt sokat, hivatalosan 9,5 literrel is beéri átlagosan. Nyolcsebességes tiptronic automata osztja a fokozatokat és a quattro állandó összkerékhajtás hátsó sport differenciálművel is kiegészíthető.

Alapfelszerelés az egyedi hangolású, adaptív csillapítású légrugózás, amely a sztenderd felfüggesztéshez képest 2 centiméterrel leülteti a karosszériát. Plusz pénzért rendelhető Dynamic Ride Controllal (DRC) kiegészített RS sport felfüggesztés és dinamikus kormányzás is. Az RS7 Sportback 20 colos kovácsolt kerekeken gördül, de opcióként 21-esekkel is felszerelhető, s természetesen karbon kerámia fékrendszerrel is ellátható.

A felfrissített Audi RS 7 Sportback Németországban júliustól rendelhető, alapára 113 300 euró.