2014. június 18. 07:00   |   Autoblog
címkék:  

A nap képe: a Mercedes-Benz CLS új arca

Kedvcsináló képet tett közzé a Mercedes a jövőre érkező felfrissített CLS modellről. Ezen az autó frontrészét láthatjuk, ami nem véletlen, az új CLS legnagyobb újdonsága ugyanis a hipermodern diódás világítása lesz.

Az új fejlesztésű, Multibeam LED elnevezésű fényszóró LED modulokból áll, amelyekből 24 egyedi vezérlésű nagyteljesítményű dióda szórja a fényt. Az eddig elérhető intelligens világítási rendszer funkcióin felül (adaptív távfény-asszisztens, mellékút és autópálya mód, kanyarvilágítás, LED-es nappali fény) a Multibeam LED gyorsan reagáló, vakításmentes távolsági fényszórókat, kamera-alapú aktív világítási funkciót, valamint navigáció-alapú körforgalom világítást kínál.

A fényszórók automatikusan, forgalomtól és időjárástól függetlenül, a korábbinál sokkal pontosabban terítik a fényt. Széles és fényes sugárban világítják meg a teljes útfelületet és a padkát anélkül, hogy a többi közlekedőt vakítanák. A távolsági fényszórókat bekapcsolva lehet hagyni, az első szélvédő kamera ugyanis felismeri az autó előtt haladó vagy szembejövő járműveket és a fénysugár megfelelő részét letompítja. Az egyes LED modulokat 24 darab dióda alkotja, amelyek külön-külön elektronikusan vezérelhetők, így a bal és a jobb oldalon is tetszőleges formájú fénykéve hozható létre.

A Multibeam LED lámpák reflektorai 2,5-szer erősebbek a ma kapható világítási rendszerek szúrófényeinél, körülbelül 485 méterre világítanak el. A fényszórókba további, 12 fokban ferdén világító diódákat is beépítettek, amelyek a kanyarba világítanak be. A kamera-alapú rendszerrel még a kanyar bejárata előtt bevilágítják azt, növelve a láthatóságot. Akár 30-60 méterrel is meghosszabbítják a fénysugarat. A Multibeam LED fényszóró másik újítása, a körforgalom asszisztens pedig a navigáció adatait hívja segítségül, amikor az autó készül behajtani egy körforgalomba. Először a bal, majd a jobb kanyarfényt villantja fel, hogy maximális láthatóságot biztosítson.