A nap képe: egy Audi elektromos turbóval
Az Audi legújabb koncepcióautójában, az RS 5 TDI-ben elektromos turbófeltöltő biztosítja az extra teljesítményt. A 3 literes biturbó V6 TDI így 385 lóerőt ad le, a nyomatéka pedig 750 newtonméter.
Az Audi szerint az elektromos turbófeltöltő javítja a gyorsulást és a húzóerőt, és a hatékonyságot is fokozza. A technológia a 48-voltos elektromos rendszerben rejlő lehetőségeket mutatja, amelyet a márka jelenleg a sorozatgyártású személyautóihoz fejleszt.
Az Audi RS 5 TDI concept 385 lóerős, az 1250-2000-es fordulatszám-tartományban pedig 750 Nm nyomatékot generál. A motor egészen 5500-as fordulatszámig pörgethető. A kipufogógáz-hajtású turbókat kisegítő elektromos feltöltő elinduláskor lórúgásszerű erőt ad. Abban különbözik a hagyományos feltöltőktől, hogy a turbinakerék helyén egy villanymotor van, amely néhány század másodperc alatt képes 70 ezres fordulatszám fölé pörgetni a kompresszorkereket.
A V6 TDI két hagyományos turbófeltöltője is 2,4 baros nyomást állít elő, így az Audi RS 5 TDI concept 4 másodperc alatt gyorsul százra, a kétszázat pedig 16 szekundum alatt éri el. A csúcssebessége 280 km/óra. Ehhez képest az átlagfogyasztása 5,3 l/100 km, amit talán ne is vegyünk komolyan.