2006. október 25. 08:58   |   Autoblog
címkék:  

Carlsson CK50

Ha a Brabus kirukkol valamivel, akkor szinte biztosra vehető, hogy rövid időn belül a Carlsson követi konkurensét. Így történt a GL-osztállyal is.


A Brabus programját már ismertettük rovatunkban, most azonban megérkezett hozzánk a Carlsson CK50 hivatalos sajtó CD-je. A kiadott kommüniké szerint a GL 500 bázisára épülő modell októbertől érhető el, és aprólékosan kidolgozott program szerinti alternatívát kínál mindazoknak, akiknek a gyári Mercedes szabadidőjármű nem meríti ki a tökéletesség fogalmát. A GL-osztályt az ML fölé pozícionálta a gyár, erős motorokkal, illetve bődületes méretű utastérrel. Az autó kényelme vetekszik a méltóságteljes S-osztály kényeztetésével, ugyanakkor az aszfaltozott útról letérve sem kell zavarva jönni, hiszen a GL rendelkezik 4MATIC összkerékhajtással.

Merzigben a motor átalakításával kezdték a munkát. Valószínű, első lépésben megnézték a Brabus honlapján, hogy a bottropi mesterek mit tudtak kihozni az 5,5 literes V8-asból – amely gyárilag 388 lóerős -, és amikor látták a 419 lóerőt, mi sem természetesebb, hogy fölé mentek. A Brabus 6,1 literes, 462 lóerős V8-assal is kínálja a GL-t, a Carlsson pedig az arany középutat választotta: 435 lóerővel és kereken 600 newtonméteres forgatónyomatékkal a jóval két tonna feletti CK50 meglepő könnyedséggel mozog. 6,1 másodperc alatt ér fel százra (Brabus GL 6,1: 6,0 sec), és a 248 km/órás végsebesség is több mint elegendő (Brabus GL 6,1: 255 km/h). Hátul a nemesacélból készült kipufogórendszer egy-egy szögletes csőben ér véget, és állítólag drámaian megindító az a mély hang, ami a motor beindításakor hallható. A hangolt rendszernek nemcsak az akusztikában van jelentős szerepe, hanem közrejátszik a V8-as nagy teljesítményének elérésében is.

A futóműre már a gyárban is különös hangsúlyt helyeztek, minden GL szériában rendelkezik AIRMATIC szintszabályzós légrugózással, ezzel garantálva az osztályon felüli kényelmet, a Carlsson azonban ebbe is belepiszkált. A saját néven jegyzett és karakterisztikáját tekintve áthangolt C-Tronic Suspension manuális és automata üzemre egyaránt képes: például a sportosabb megjelenés érdekében a vezető 35 milliméterrel megemelheti az autó magasságát. 120 km/órás tempó felett automatikus a süllyesztés, hogy lejjebb kerüljön a súlypont, míg terepen extrém körülményeket is kiszolgál a berendezés. Persze, bolond lenne bárki is a sárban kilincsig elmerülve a CK50-essel dagonyázni, netán sziklákat mászni, ahhoz túl drága mulattság, sokkal jobban mutat mögötte egy yacht a tréleren, esetleg egy vitorlázó repülőgép.

A könnyűfém felnik mindig kiemelt helyen vannak említve, ha SUV nemesítés kerül szóba, és a Carlsson se kivétel ez alól. A műhely kétféle méretet és designt ajánl a CK50-hez, 20 és 22 colos méretben. A kisebbik, 1/11 Brillant Edition jelzésű felni egyrészes kivitelű, mintázata 11 küllős, a rászerelt gumi pedig 305/45 R20 méretű. A 3/11 Ultra Light mintázatban azonos, de szerkezetét tekintve háromrészes, és ugyanúgy 305 milliméteres futófelület szélesség mellett peresebb gumiért kiált – az abroncs mérete 305/35 R22.

Az utastér kialakítása, nemesítése döntően egyéni igények alapján történik, amihez a Carlsson minden tekintetben minőségi alapanyagokat biztosít, legyen szó bőrről, Alcantara burkolatról vagy fabetétekről, illetve a kényelmi eszközök spektruma is széles skálán mozog, az egyszerű hifitől kezdve a komplett multimédiás csomagig.