2014. augusztus 13. 14:15   |   Autoblog
címkék:  

Lenyűgöző az új Jaguar E-Type

A Jaguar májusban jelentette be, hogy megépíti, majd értékesíti az 1963-as ‘Special GT E-type’ projekt hiányzó hat darab Lightweight E-Type modelljét. A versenyautók 1964-es specifikáció szerinti, korhű versenyautóként épülnek meg, amelyekkel historic futamokon lehet majd részt venni. Elkészült az első, tiszta fémkarosszériás prototípus.

A ‘Special GT E-type’ projekt 1963 februárjában indult útjára, a célja pedig 18 darab alumínium karosszériás, könnyű E-Type versenyautó létrehozása volt. Végül a sorozatból csak 12 autó készült el, a hiányzó hat darabot most, 50 évvel később, szintén kézi munkával építik meg. A kocsik természetesen az eredeti, történelmi Lightweight E-type alvázszámot kapják meg.

Az autók szakértő kezek által, a legnagyobb odafigyeléssel, első osztályú minőségben épülnek meg. A Lightweight E-Type karosszériája a normál modell acél konstrukciójával szemben teljes mértékben alumíniumból készült, amivel az autó tömegét kívánták lefaragni. A Lightweight E-type ennek köszönhetően 114 kilogrammal könnyebb az egyébként sem nehéz sztenderd modellnél. A karosszérialemezek többségét, 75 százalékát házon belül készítették el, csak a nagyobb darabokat préseltették külsős specialistákkal, akik szintén a Jaguar által tervezett szerszámokkal dolgoztak.

A Lightweight E-type-ba az XK modell továbbfejlesztett soros hathengeres erőforrását szerelték, amely rendkívül modernnek számított a maga korában. A 3,8 literes, két felülfekvő vezérműtengelyes, alumínium hengerfejes, hemiszférikus égésterekkel rendelkező, száraz karteres aggregát a három Weber 45DCO3 karburátornak köszönhetően 340 lóerőt és 380 Nm-es nyomatékot adott le. Valósággal repítette a mindössze 1 tonnás E-Type-ot. Az új modellek vásárlói felárért Lucas benzinbefecskendezéssel is kérhetik az erőforrást. Az erő egy korhű, szinkronizált, négyfokozatú kézi váltón keresztül jut a hátsó tengelyre. Többféle végáttétel áll rendelkezésre, mindegyik a Powr-Lok korlátozottan önzáró differenciálművel. A 15 colos magnézium felnik mögött elöl 305, hátul 286 mm-es féktárcsák vannak, szervo rásegítés nincsen. A sofőr tradicionális fakoszorús kormányt tekerhet.

Bár a prototípust nem festették le, a vevők hatféle fényezés közül választhatnak (piros, szürkemetál, ezüstmetál, kékmetál, brit versenyzöld, fehér), és az utastérben is számos felületet kárpitoztathatnak. Ez esetben csakis nemes Connolly bőrt használnak, amely az alumínium vázú sportülésekre, a középkonzolra, a levehető keménytető belsejére és az ajtópanelekre kerülhet fel. Ezen kívül az új Lightweight E-Type tulajdonosok egy személyre szabott Bremont karórával is gazdagodnak.