Bemutatkozott az új Volvo XC90
Ma Stockholmban bemutatkozott a 11 milliárd dolláros beruházási program részét képező, három év munkájával megvalósított új XC90 sport-szabadidőautó, amely a Volvo történetének új fejezetét nyitja meg. Az autó magán hordozza a jövőbeli formatervezési irányvonal jegyeit, új technológiák széles skáláját egyesíti, és az SPA variálható padlólemez technológia alkalmazásával készül.
A Volvo új arca
A 87 éves történelem meghatározó napját szimbolizálja, hogy az új XC90 az elsők között viseli a cég új és feltűnő fém márkajelzését, amelyben a nyíl elegánsan igazodik a hűtőrácson átlósan végigfutó vágáshoz. A T-alakú „Thor kalapácsának” is nevezett LED-es nappali menetfényekkel együtt a fém márkajelzés a soron következő generáció Volvóinak teljesen új, megkülönböztető és magabiztos arcát vezeti be.
Később a teljes kínálatban is megjelenő fontos formatervezési vonások közé tartozik a sajátos elrendezésű nagyobb motorháztető, az új formájú hátsó lámpákhoz kapcsolódó övvonal és az élesebbé tett vállak. Oldalról szemlélve vizuálisan még izmosabb hatást kelt a 22 collos méretig választható keréktárcsák széles kínálata. Az XC90 a letisztult skandináv dizájn jegyében készült el, azonban elölről és hátulról sokkal izmosabb hatást kelt.
Fényűző utastér
Az XC90 utastere a legfényűzőbb, amit a Volvo valaha tervezett. A legszembetűnőbb jellegzetessége a tablet-szerű érintőképernyős középkonzol, amely az autó vadonatúj belső irányítórendszerének a szíve. A lényegében gombok nélküli rendszer segítségével a vezető teljesen új módon használhatja autóját és az internet alapú termékek és szolgáltatások széles köréhez férhet hozzá. A középkonzol ezen felül hozzájárul a modern, tágas és letisztult utastér megteremtéséhez.
Az új XC90 utastere olyan anyagokat vegyít, mint a puha bőr és a kézműves részletekkel gazdagított fa, vagy például az Orreforrs – a híres svéd üvegműves márka – kristályüveg gombos sebességváltója, és a gyémánt metszetű Start/Stop és hangerő-szabályozó gombok. A fejlesztési folyamat egészében kiemelt figyelmet kapott a kézművesség.
A hétüléses XC90 új, innovatív formatervezésű ülésekkel rendelkezik, amelyek a második és a harmadik sorban utazók számára további utasteret szabadítanak fel. A harmadik sor két, 170 centiméteres testmagasság alatti utasnak biztosít a kategóriában kiemelkedő kényelmet.
Az XC90 az autógyártásában elérhető legjobb minőségű audiorendszereinek egyikével rendelkezik, hiszen a Volvo audio szakértői az elismert brit Bowers & Wilkins audio-eszközgyártóval egyesítették erőiket. Az XC90 csúcskategóriájú rendszere 1400 wattos D osztályú erősítővel, 19 Bowers & Wilkins hangszóróval rendelkezik, közülük az egyik az első, autóba integrált és szellőztetett mélynyomó, amely lényegében az egész utasteret egyetlen mélynyomóvá változtatja. A legmodernebb hangfeldolgozó szoftverrel rendelkezik, amely a világszínvonalú élő előadások élményét teszi elérhetővé az autóban.
Az XC90 a kiegészítők széles kínálatával választható, melyeknek köszönhetően a tulajdonos valóban személyre szabhatja az autóját. A külső stílust alakító kiegészítők két fő téma köré csoportosíthatók:
Az Urban Luxury készletben a színre fújt karosszériát olyan fényes rozsdamentes-acél elemek egészítik ki, mint az elülső díszkeret, elülső és hátulsó fenéklemezek, oldalsó küszöblécek. Az elegáns megjelenést a 21 collos exkluzív fényes keréktárcsák teszik teljessé.
A Rugged Luxury készlet fekete matt külső díszítőelemekkel, rozsdamentes fenéklemezekkel, megvilágított fellépőkkel és az integrált kipufogócsövekkel az XC90 robusztus megjelenését fokozza. Ez a változat egyedi 22 collos keréktárcsákkal rendelkezik.
A legátfogóbb biztonsági alapfelszereltség
Az új XC90 az autógyártásban jelenleg elérhető legátfogóbb és technológiailag legkifinomultabb biztonsági felszereltséget nyújtja már alapfelszereltségében is. Két világújdonságnak számító biztonsági megoldással is rendelkezik: az útelhagyást megakadályozó rendszerrel és az automatikus fékezéssel keresztező irányú forgalom esetén.
Útelhagyás esetén a vadonatúj XC90 észleli a történteket, és megfeszíti az elülső ülések biztonsági öveit, hogy biztonságos helyzetben tartsa az utasokat. A gerincsérülések megelőzése érdekében az ülés és az üléskeret párnái közti energiaelnyelő zóna fogja fel az autó kemény talajra érkezése során fellépő függőleges irányú erőket.
Az XC90 a világ első olyan automatikus fékezési technológiával felszerelt autója, amely automatikusan fékez, ha a vezető kikanyarodna egy közeledő jármű elé. Ez gyakori helyzet az olyan zsúfolt városi kereszteződésekben és autóutakon, ahol magasabb a megengedett sebesség. A City Safety – a Volvo automatikus fékezés funkcióinak gyűjtőneve – alapfelszereltség a vadonatúj XC90 modellben. Működése mostantól éjjel illetve nappal is kiterjed a járművekre, kerékpárosokra és gyalogosokra.
Az új XC90 a kétliteres és négyhengeres Drive-E motorok széles választékát kínálja, amelyek mindegyike a teljesítmény és az üzemanyag hatékonyság egyedülálló kombinációját képviseli. A kínálat csúcsát képviselő XC90 „Twin Engine” változatban a kétliteres, négyhengeres kompresszoros és turbófeltöltős benzinmotor villanymotorral egészül ki, amelyben a mintegy 400 lóerős teljesítménnyel és 60g/km széndioxid (CO2) kibocsátással (NEDC) páratlan módon egyesül az erő és a tiszta működés.
Volvo XC90 First Edition
A Volvo egy exkluzív felszereltségű First Edition modellt is piacra bocsájt. Az 1927 darab egyedileg számozott autó a Volvo alapítási évéről emlékezik meg, és a történelem során most először ezek a modellek csak digitálisan, a www.volvocars.com oldalon keresztül vásárolhatók meg. Az online üzlet szeptember 3-án 16 órakor nyílik meg.
A küszöbökön egyedien számozott és a csomagtartó fedélen megkülönböztető emblémával ellátott First Edition változatokat a Volvo új négyhengeres Drive-E hajtásláncaival és az országoktól függően nagyteljesítményű benzines vagy – mint Magyaroszágon is – dízelmotorjaival szerelték fel. A kompresszoros, turbófeltöltős T6 motor teljesítménye 320 lóerő, a maximális forgatónyomatéka 400 Nm, a D5 ikerturbó dízelmotor esetében pedig 225 lóerő és 470 Nm. A motorokhoz kifinomult, 8-sebességes automata sebességváltó kapcsolódik.
Az elektromosan vezérelt légrugózás öt választható üzemmóddal rendelkezik, amelyek közül az egyiket a vezető a saját ízlése szerint, személyre szabottan állíthatja be.
Az Onyx fekete fényezést és a nyolcküllős, 21 collos Inscription kerekeket az utastérben Amber (borostyánszínű) nappa bőrülések, Charcoal (fekete) bőr műszerfal és Linear Walnut (diófa) dekorbetétek egészítik ki. Az elektronikusan, gombnyomásra mozgatható elülső ülések szellőztetettek. A második sor szélső ülései ülésfűtéssel rendelkeznek, és mind a második, mind pedig a harmadik sor ülései elektronikusan mozgathatók.