2014. szeptember 15. 14:35   |   Autoblog
címkék:  

Novemberben érkezik az új Ford Focus

Megújult a világ legkelendőbb autója, a Ford Focus. Látványosabbá tett megjelenés, igényesebb kidolgozású utastér, 18 új vagy továbbfejlesztett vezetősegítő technológia és két új motor jellemzi a 2015-ös modelleket, amelyek novemberben kerülnek a márkakereskedésekbe.

A Ford egy még kifinomultabb és modernebb Focust alkotott; az új formaterv hűen tükrözi az Egy Ford globális dizájn-irányzatát. A négy- és ötajtós, valamint kombi karosszériával gyártott autó kínálatában két új fényezés is megjelenik (a Deep Impact Blue és a Glace Blue árnyalatok), s az új Focus külső megjelenését jelentősen átformálja az új sárvédővel, orr-résszel és hűtőráccsal kialakított alacsonyabb, szélesebb kiállás.

A karcsúbb és cizelláltabb fényszórók, valamint a szögletesebb, nyújtott ködfényszórók tovább erősítik az orr-rész karakteres formavilágát. Az apró krómdíszítések eleganciát sugallnak, a hátsó rész pedig az új csomagtérajtó-kialakításnak és a vékonyabb hátsó lámpatesteknek köszönhetően karcsúbb lett.

Az új Focus utasterének áttervezése során a Ford figyelembe vette a tulajdonosok visszajelzéseit, s ennek alapján egy még ösztönösebben használható cockpitet alakított ki, amelyben kevesebb kapcsoló és gomb található a kormánykeréken és a központi kezelőfelületen. Az új, selyemfényű fekete kárpitozás modernebb hangulatot teremtenek.

Az új középső tárolókonzol csúsztatható, kartámaszként is funkcionáló fedele alatt tágasabb rekesz várja a különféle tárgyakat: a dobozban egyszerre elfér egy 1 literes vizespalack és egy 0,4 literes pohár. Az új Focus vásárlói emellett az autó csendesebb futását is élvezni fogják, mivel a vastagabb kárpitok, a vastagabb oldalüvegek és a tökéletesített motortér-hangszigetelés érezhetően mérsékli a menetzajokat.

Az új Focus lesz az első autó, amely SYNC 2 rendszert kínál az európai piacokon. A Ford fejlett fedélzeti csatlakozási rendszeréhez tartozó nagy felbontású, 8 colos színes érintőképernyővel és a fejlett hangvezérléssel még könnyebben kezelhető az audiorendszer, a navigáció, a klímaberendezés és a mobiltelefon. A SYNC 2 navigációs rendszere ugyancsak elsőként kínál Európában osztott képernyőt, amelyen megjeleníthető a kereszteződések részletes képe, az autópálya-csomópontok és a fontosabb tereptárgyak 3D-ábrázolása, valamint a Michelin útikönyv, emellett pedig a rendszer a kijelzett utcaneveket is hangosan felolvassa.

A SYNC 2 rendszerbe egyszerűbb hangutasításokkal táplálható be a navigációs célállomás, és a berendezés arra is utasítható, hogy egy bizonyos előadó dalait játssza le. Ráadásul elég megnyomni a hangvezérlés gombját, és egyszerűen csak kimondani, hogy „éhes vagyok”, s a rendszer máris felkínálja a környékbeli éttermek címeit, amelyek útba esnek a kijelölt útvonalon.

Az új Focus az első Ford, amelyben már elérhető az új, kézhasználat nélkül működő Merőleges Parkolás technológia, ami segít az autót a többi járművel párhuzamosan leparkolni. A jelenlegi Focusban jelent meg a párhuzamos parkolást megkönnyítő Aktív Parkolóasszisztens, ami egy gombnyomásra ultrahangos érzékelőkkel méri fel a rendelkezésre álló parkolóhelyet, majd pedig bekormányozza oda az autót, miközben a vezetőnek csak a féket és a gázt kell kezelnie. Az új Focus rendszerét két új szenzor egészíti ki a jármű hátsó részén, így az autó ugyanilyen módon már a merőleges parkolásra is képes.

Az extra szenzorok révén a Ford olyan technológiákat is kínál, amelyek akkor is segítséget nyújtanak az autósnak, amikor kiáll egy parkolóhelyről. A Keresztirányú Forgalomra Figyelmeztető Rendszer jelzi, ha oldalirányból egy másik jármű közelít, miközben a Focus kitolat a parkolóhelyről. A Kiállást Segítő Rendszer megkönnyíti a merőleges parkolóhely elhagyását. Miután a vezető meghatározta, hogy balra vagy jobbra szeretne kiállni, a berendezés kikormányozza az autót az útra, miközben a vezető kezeli a gáz- és a fékpedált.

A Ford az Active City Stop ütközésmegelőző rendszert is továbbfejlesztette, ami szenzorokkal érzékeli az autó előtt álló akadályokat, s ha az autó túl gyorsan közelít ezekhez, előkészíti a fékrendszert. Ha a vezető ilyenkor nem reagál, a berendezés csökkenti a motor forgatónyomatékát és automatikusan fékez, hogy mérsékelje az ütközés erejét. A rendszer továbbfejlesztésével a berendezés az eddigi 30 helyett immár egészen 50 km/órás sebességig működik.

A mozgó akadályokkal történő ütközés elkerülésére az Aktív Fékezés szolgál, ami ugyanúgy működik, mint az Active City Stop, csak sokkal nagyobb (8-180 km/órás) sebességtartományban aktív. A rendszer így akár az autópályán is figyelmeztet az ütközésveszélyre, szükség esetén pedig fékezni kezd. A jelenlegi Adaptív Sebességtartó Automatika lehetővé teszi, hogy a Focus tartsa az előre beállított követési távolságot, még akkor is, ha az előtte haladó jármű lassít. Ez most a Követési Távolságra Figyelmeztető Rendszerrel egészült ki, ami még az Adaptív Sebességtartó Automatika kikapcsolt állapotában is lehetővé teszi, hogy az autós tartsa az általa meghatározott követési távolságot.

Az új Focusban most először válik elérhetővé a Ford MyKey technológiája. A MyKey segítségével az autó tulajdonosai beprogramozhatják az indítókulcsot, korlátozva a végsebességet, az audiorendszer hangerejét, és azt is beállíthatják, hogy a hifi mindaddig ne szólaljon meg, amíg a vezető és utasai be nem kötik a biztonsági öveiket. A rendszer a biztonsági technológiák kikapcsolását is megakadályozza.

Az új Focus akár 19 százalékkal kevesebbet fogyaszt, mint a kifutó modell, s az egész motorpalettán jelentős mértékben csökkent a CO₂-kibocsátás. Az új Focus 1.0 EcoBoost modell CO₂-kibocsátása még mindig csupán 99 g/km.

Az új Focus kínálatában megjelenik a Ford új 1,5 literes EcoBoost benzinmotorja is; a 150 és 182 lóerős változatban kapható erőforráshoz hatfokozatú automatikus váltómű is csatlakozhat. A hatfokozatú manuális sebességváltóval párosított új motor hét százalékkal fogyaszt kevesebbet, mint az általa leváltott, vele azonos teljesítményű 1,6 literes EcoBoost. A motorhoz a jövő év elejétől lesz megrendelhető a hatfokozatú automata sebességváltó.

Új az 1,5 literes TDCi dízel is, amelynek a 120 lovas változata a hatfokozatú PowerShift automataváltóval 19 százalékkal takarékosabb, mint az általa leváltott hajtáslánc (115 lóerős, 2,0 literes TDCi dízel PowerShift váltóművel). A hatfokozatú manuális váltóval társított 150 lóerős változat 15 százalékkal fogyaszt kevesebbet a korábbi 140 lóerős modellnél.

Továbbfejlesztett irányíthatóságával és uralhatóságával az új Focus még magasabb szintre emeli a modell közismerten élvezetes vezetési élményét. Az autó még masszívabb és még gyorsabban reagál a vezető utasításaira. Ennek érdekében tovább növelték az orr-rész szerkezeti merevségét, átalakították a futómű-geometriát, merevebb bekötési pontokat terveztek az első futóműhöz és áthangolták a lengéscsillapítókat.

A Ford kínálatában hamarosan az új Focus ST is megjelenik; a vásárlók még idén megrendelhetik a sportkocsit, ami most először benzin- és dízelmotorral egyaránt kapható. Újrahangolt futóművével és kormányszerkezetével, valamint különleges abroncsaival az eddigi legmodernebb Focus ST még gyorsabb és kiegyensúlyozottabb lett, ugyanakkor minden eddiginél kifinomultabb vezetési élmény nyújt.

A Ford 1998-ban mutatta be az első Focust, s a világon azóta több mint 12 millió darab kelt el; ebből mintegy 6,9 millió autó Európában talált gazdára, ahol a Ford jelenleg 90 másodpercenként gyárt le egy új Focus modellt. A világ több mint 140 piacán forgalmazott Focus iránti egyre növekvő kereslet kielégítésére a Ford kibővíti a négy kontinens nyolc üzemében készített modell gyártási kapacitását. A Németországban, USA-ban, Oroszországban, Kínában, Thaiföldön, Vietnámban, Tajvanon és Argentínában működő gyárakban több mint 15 millió Focus készül évente.