2014. november 21. 15:08   |   Autoblog
címkék:  

Egy hét és vége a kampánynak

Várhatóan több mint 200 ezer autós cseréli le jelenlegi biztosítóját a jövő hét végével záruló kötelező kampányban. Ez egyben azt is jelenti, hogy 1,8 millió autós – bár évfordulója még december 31-re esik – ezúttal nem fog biztosítót váltani. Ez és az üzemanyag-fogyasztás újabb nagyarányú emelkedése komoly díjemelési hullámot indíthat el a hazai KGFB piacon.

Kép: Pixabay

Átlagosan 4.600 forintos megtakarítás és 10.800 forintos éves átlagos díj mellett utolsó hetébe fordul az idei kötelező kampány. A több százezer váltónak ugyan 600 forinttal alacsonyabb az átlagos díja, mint a tavalyi kampányban 11.400 forinton váltóké, a váltók száma ugyanakkor jelentősen tovább csökken. Mindez azt mutatja, hogy – szemben a korábbi évek bőségzavarával – az autósok közül már kevesen találnak maguknak igazán vonzó kötelező biztosítási ajánlatot. Az autósok nagyobb része (közel 90%-a) így díjemeléssel kénytelen szembenézni jövőre.

Csak kisebb szabálytalanságokat tapasztaltak ebben a kampányban.

Az is látszik ugyanakkor, hogy az autósok minden eszközzel igyekeznek csökkenteni a díjaikat. Idén először fordul elő, hogy a (45%-ban választott) és korábban legnépszerűbbnek számító csekkes díjfizetéssel szemben a váltók közül többen (mintegy 49%-ban) választják már az olcsóbb díjat eredményező átutalásos díjfizetést. Ugyanígy soha nem látott magasságokba emelkedett az éves, egyösszegű díjfizetést választók aránya is (68%). Az éves/átutalásos díjfizetés választása együtt eredményezi a legolcsóbb díjat a legtöbb biztosító tarifájában.

A Biztosítás.HU szerint az, hogy az ügyfelek többsége elfogadja az egyénenként kismértékű (átlagosan 1-2 ezer forintos) díjemelést, a jövőre nézve felbátoríthatja a biztosítókat és további, a szakértők szerint gyorsuló mértékű díjemeléshez vezethet. A díjemelések miatt most mintegy 3 milliárd forinttal növekvő kötelező díjbevételekre azonban – az üzemanyag-fogyasztás emelkedése miatt – szükségük is lesz a biztosítótársaságoknak.

Az októberi adatok alapján ugyanis 6%-kal tovább nőtt a hazai benzinfogyasztás az előző év hasonló időszakához képest és elérte a havi 150 millió litert, miközben a téli hónapok közeledtével éppen csökkennie kellett volna. Mindez több úton lévő gépjárművet és ennek megfelelően növekvő kötelező és CASCO biztosítási károkat jelent a jövőre nézve.