Megújult a Hyundai i40
Minden téren tovább finomodott a Hyundai középkategóriás modellje, az i40. Csiszoltabb lett a külső megjelenés, javult a belső tér minőségérzete, továbbfejlesztették a motorokat, beszerelték a Hyundai első hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóját, továbbá bővítették a felszereltséget olyan tételekkel, mint az elektronikus hátsó lengéscsillapító rendszer.
Az Európában fejlesztett és 2011. júliusában piacra dobott i40 nagy mértékben erősítette a márka európai imázsát. Bemutatkozása óta majdnem 100 000 darab talált belőle gazdára, amivel a Hyundai több mint öt százalékos részesedésre tett szert a D-szegmensben. A Hyundai most bemutatja az új, 2015-ös i40 modellt, amely felfrissült stílussal, továbbfejlesztett motorokkal, új sebességváltóval, jobb vezetési és kezelési jellemzőkkel, valamint egy sor új biztonsági és kényelmi megoldásokkal rendelkezik.
A 2015-ben bemutatkozó i40 új első és hátsó lámpákat, új, hatszögletű hűtőmaszkot, új első lökhárítót és új, integrált LED-es ködlámpákat kapott. Oldalnézetből az áttervezett 16 és 18 colos könnyűfém kerekek kölcsönöznek friss megjelenést az autónak. Az új i40, megtartva elődjének kecses vonalait, kitűnő légellenállási tényezővel rendelkezik: 0,29 Cd a kombi és 0,28 Cd a szedán esetében.
A beltérben kiváló minőségű anyagok burkolják a kormánykereket, a könyöktámaszokat és a sebességváltó kar gombját. Egy új, rozsdabarna (Russet Brown) bőrkárpitozás szintén elérhetővé vált.
Az i40 megőrizte az előző generációs modell főbb méreteit. A hosszú tengelytáv (2770 mm) és az autó teljes szélessége (1815 mm) ideális alapot képeznek a rendkívül tágas utastérhez. Az első ülések által kínált fejtér (1025 mm), a lábtér (1170 mm) és a válltér (1455 mm) a legjobbaknak számítanak a kategóriában. A hátsó fejtér (990 mm) szintén kimagasló érték, az egyedülálló módon dönthető hátsó üléstámlák pedig még kényelmesebbé teszik az utazást.
A szedán csomagtartójának űrtartalma 525 liter, míg a kombié 553 liter. Az utóbbi a hátsó ülések előredöntésével 1719 literesre növelhető. Az i40 kombi rendelkezik a D-szegmens modelljei között a legalacsonyabb csomagtérpadlóval (a talajtól számítva mindössze 592 mm), amely rendkívüli módon megkönnyíti a csomagok ki- és bepakolását.
Az új Genesisben bemutatott intelligens motoros csomagtérajtó még könnyebbé teszi a kombi rakteréhez való hozzáférést, mivel automatikusan kinyílik, amikor a vezető a kulccsal a zsebében az autó hátulja felé közelít. Ezáltal úgy is gond nélkül be lehet pakolni, ha a vezető mindkét keze tele van csomagokkal. A hátsó ülések 60:40 arányban dönthetők, a csomagtérpadlóba épített párhuzamos sínek pedig mozgatható csomagrögzítőkkel segítik a csomagok megfelelő elrendezését. Az új i40 fűthető kormánykerékkel is rendelhető, amely különösen hideg napokon jelentősen megnöveli a vezető komfortérzetét.
Az új i40 egy 7 colos színes TFT érintőképernyővel és továbbfejlesztett navigációs rendszerrel is gazdagodott, amely a legújabb technológiákat alkalmazza, jobb érintőképernyős funkcióval, újfajta vizualizációval és 3D megjelenítési móddal rendelkezik. Ezen kívül egy új, nagyfelbontású TFT LCD kijelző tájékoztatja a vezetőt a jármű működésével és a biztonsággal kapcsolatos információkról.
Az új i40 négyfajta dízel- és benzinmotorral érhető el. Valamennyi egység megfelel az Euro 6 emissziós normáknak. A motorok teljesítménye 115 és 166 lóerő közötti, amivel a piacnak több mint 80 százalékát fedik le.
A Hyundai U-II 1,7-literes dízelmotorjának legkelendőbb verziója nagyobb teljesítmény (141 LE) és nyomaték (340 Nm) leadására képes. A várakozások szerint továbbra is ez marad a legnépszerűbb erőforrás a lakossági és a flottavásárlók körében egyaránt, és a vásárlások több mint 50 százalékát teszi majd ki. A hétfokozatú DCT váltó teljesen automata üzemben (ideális városi vezetés esetén) vagy kézi kapcsolással is tud működni. Az 1,7 literes LP dízelmotor 115 LE teljesítményt, és már 1250-es percenkénti fordulatszámtól 280 Nm nyomatékot ad le. Ez a motor az i40-ben hatfokozatú kézi sebességváltóval érhető el és ISG rendszerrel együtt is rendelhető.
Az új i40 közvetlen befecskendezéses (GDI) benzinmotorokkal is kapható. A hatsebességes kézi váltóval szerelt, 135 LE és 164 Nm nyomaték leadására képes 1,6 literes Gamma motor már az előző generációs i40 motorválasztékában is megtalálható volt. A tiszta alumínium 2,0 literes „Nű” motort a jobb vezethetőség és a nagyobb hatékonyság érdekében újratervezték. A maximális teljesítmény már 165 LE, a forgatónyomaték pedig 204 Nm 4700-as fordulatszámon. Ezen értékek eredményeként javult a vezetési élmény, a nyomaték pedig alacsonyabb percenkénti fordulatszámon éri el a maximumát. Ez az erőforrás hatsebességes kézi és automata sebességváltóval egyaránt elérhető.
Az új i40 kombi és szedán megkapta a Hyundai Blue Drive ökoprogramjának égisze alatt kifejlesztett legmodernebb technológiákat: az integrált start-stop (ISG) rendszert, amely az új DCT váltóval is rendelhető, a csökkentett gördülési ellenállású gumiabroncsokat, az AMS generátor-vezérlő egységet, valamint a légellenállást nagymértékben csökkentő aktív légterelőt.
A Hyundai mérnökcsapata tovább javította az i40 vezetési és kezelési tulajdonságait is. Kifejlesztette az Advanced Traction Cornering Control (ATCC) rendszert, amely dinamikusabbá és könnyebben vezethetővé teszi az autót. A rendszer elektromos érzékelők segítségével, a korlátozottan záró differenciálműhöz hasonlóan kanyarodáskor csökkenti a csúszást, növeli a vonóerőt és a tapadást, valamint javítja a kezelhetőséget kanyarodáskor. A számítógéppel vezérelt rendszer fékezi a kanyar belső ívében található kerekeket, miközben több nyomatékot irányít a külső kerekekre. Ezáltal növeli az autó stabilitását és a vezető biztonságérzetét. A folyamat teljesen automatikusan megy végbe, a sofőr észre sem veszi, hogy a fékek működésbe lépnek.
A Drive Mode beállítások hatását az i40 kombinál javítja a hátsó tengelyen helyet kapó Rear Electronic Damping Control (ECS) rendszer. A vezető a vezetési mód megválasztásával immár a felfüggesztést is a stílusához igazíthatja. A hátsó csillapítás mellett a kormányzás és a sebességváltás jellemzői is megváltoznak. A 17 és 18 colos könnyűfém kerekekkel szerelt i40 nagyobb átmérőjű féktárcsákkal (320 mm elöl és 300 mm hátul) kapható.
Az új i40 az aktív és passzív biztonsági technológiák bőséges kínálatával gazdagodott. Az új bi-xenon fényszórók fényesebben világítanak, és jobb menetbiztonságot garantálnak éjszaka, továbbá automatikus fénysugár magasság szabályozással is rendelkeznek. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer előre néző érzékelői újabb két funkciót kaptak. Az új, sebességkorlátozó táblákat felismerő rendszer (SLIF) ellenőrzi a közúti jelzéseket és a TFT kijelzőn megjeleníti az aktuális sebességhatárokat.