Jön a Lexus GS sportszedán
Aki sportos felső-középkategóriás limuzint keres, hamarosan már nemcsak a német modellek közül választhat. A Lexus bővíti nagyteljesítményű F modellpalettáját és bemutatja az RC F sportszedánt, amelyben egy 5 literes V8-as motor dolgozik 473 lóerővel. Január közepén, a Detroiti Autószalonon debütál és utána megkezdődik az értékesítése.
Bár a jelenlegi GS 350 F Sport egy padlólemezen nyugszik az új GS F-fel, nem szabad összekeverni őket. A GS F egy alaposan továbbfejlesztett, főbb alkatrészeiben megerősített modell, 5 literes V8-as szívómotorral, amely 7100-as fordulatszámon 473 lóerőt mozgósít, a maximális nyomatéka pedig 527 Nm 4800-5600-as fordulatszámon. A kifinomult erőforrás Otto és Atkinson befecskendezési ciklusokat is használ, hogy helyzettől függően a lehető legnagyobb erőt és hatékonyságot hozza ki magából.
Akárcsak az RC F sportkupéban, az aggregáthoz villámgyors nyolcfokozatú automataváltót kapcsolnak, amely a kézi vezérlésre is lehetőséget ad. Szériafelszerelés a szintén az RC F-ben megismert konfigurálható TVD (Torque Vectoring Differential) differenciálmű, amely jelentősen fokozza a nagy limuzin agilitását.
A GS F emellett szerkezeti megerősítéseket és feszesebb felfüggesztést is kapott, amely anélkül javítja a kezelhetőséget, hogy bármennyit is feláldozna a menetkényelemből. A mérnökök célja egy olyan szedán kifejlesztése volt, amely finoman fut az autópályán, ugyanakkor könnyen kezeli a kanyargós, kihívásokkal teli utakat is.