Stílusosan távozik a Land Rover Defender
Az ikonikus Land Rover Defender angliai gyártása az utolsó fázisához érkezik, a legendás terepjáróból pedig három különleges limitált szériát bocsájtanak útjára. Minderről egy egyedülálló, 1 kilométer nagyságú rajzzal is megemlékeztek.
Az Egyesült Királyság legnagyobb homokrajzát, amely egy Defendert ábrázol, hat darab Land Rover segítségével marták bele az Anglesey-i Red Wharf Bay tengerpart homokjába. Ezzel arra az 1947-es momentumra emlékeztek, amikor a Rover műszaki igazgatója, Maurice Wilks a homokba skiccelte az eredeti Land Rover képét és az új jármű ötletéről kikérte bátyja, a Rover ügyvezető igazgatójának véleményét is. Tudniillik a Wilks családnak volt egy birtoka a Wales-i szigeten és Maurice szeretett volna egy többcélú járművet, amely könnyű traktorként és terepjáróként is bevált volna. A dolog zöld utat kapott és egy évvel később megszületett a Land Rover, amit ma Defenderként ismerünk.
Az 1 kilométer hosszú művészeti alkotást hat darab Land Rover véste bele a homokba, mögéjük kötött 3,6 méter széles mezőgazdasági boronák segítségével. A munkában részt vett egy első, egy második és egy harmadik szériás Land Rover, továbbá egy 80-as évekbeli 90-es, egy Defender 90 Hard Top és egy Defender 110 Station Wagon. A Series II-es modell egykor a Wilks család tulajdonában állt, az eseményen pedig Maurice és Spencer Wilks fiai, Stephen és Nick Wilks vezették az autót. Segítettek megrajzolni a 4,52 kilométer hosszúságú folyamatos vonalat a tengerpart homokjába.
Az alkotással egy időben debütált a Defender Celebration Series limitált kiadás, amely elbúcsúztatja az ikonikus terepjárót. Három izgalmas modellről van szó, amelyek az elnyűhetetlen modell más-más karakterét hangsúlyozzák ki. A Heritage, Adventure és Autobiography kiadások megjelenésükben és felszereltségükben különböznek egymástól, ám mindegyiket a Land Rover 2,2 literes dízelmotorja hajtja.
Az Autobiography változat exkluzív kiadás, amely nagyobb teljesítményt, luxust és komfortot kínál, mint eddig bármelyik Defender modell. Egyedi kéttónusú fényezéssel, teljes Windsor bőrkárpitozással, és 122-ről 150 lóerősre izmosított dízelmotorral kerül forgalomba. Kizárólag 90 Station Wagon verzióban, áprilistól rendelhető, 64 ezer eurós alapáron.
A Heritage kiadást a korai Land Rover modellek, egészen pontosan a ’Huey’ névre keresztelt előszériás modell inspirálták, ennek megfelelően a nosztalgikus dizájn megoldásokat vegyíti a modern komforttal. Világszerte az egyedi Grasmere zöld színben lesz elérhető, amihez fehér tető tartozik. A hűtőrács klasszikus darab, a kocsi pedig acélkerekeken gördül. A Heritage Edition augusztusban kerül a márkakereskedésekbe, 39 900 eurós alapáron.
Ugyancsak augusztustól vásárolható meg az izgalmas Adventure kiadás, amely a Defender ’bárhová elmegyek, bármit megcsinálok’ attitűdjét helyezi előtérbe. Egyedi kéttónusú fényezéssel, teljes haspáncélozással, Goodyear MT/R gumikkal és bőrkárpitozású utastérrel érkezik. 45 900 eurótól érhető el.