2015. január 21. 15:30   |   Autoblog
címkék:  

750 ezernél tart az Opel Insignia

Ismét bővült egy fejezettel az Opel Insignia sikertörténete: a márka csúcs-sorozatának 750 ezredik példánya gördült le Rüsselsheim futószalagjáról. A végszerelde munkásai, élükön Axel Scheiben üzemvezetővel, egy exkluzív Arden kékre fényezett Insignia OPC Sports Tourert ünnepelhettek.

A jubileumi autó az Insignia család csúcsmodellje. 2,8 literes V6-os turbómotorja 325 LE teljesítményt és 435 Nm forgatónyomatékot küld a négy kerékre, ezáltal 6,3 másodperc alatt sprintel a kombi álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

Az Opel Insigniát, amely már megjelenésének évében, 2009-ben elnyerte a nagyra becsült európai „Év Autója” címet, még népszerűbbé tette a 2013 késő nyarán bevezetett második nemzedék: azóta már több mint 155 ezret rendeltek belőle. Tavaly meghaladta az értékesítése a százezret – a növekedés 19 százalékos volt, ezáltal a márka legnagyobb modellje egyben a negyedik legkeresettebb.

Az Opel középkategóriájú kocsija tavaly különösen jól ment Nagy Britanniában, Német- és Spanyolországban, idén pedig a szegmens legnagyobb növekedését könyvelhette el Európában. Az Insignia családnak már öt tagja van: a négy- és ötajtós limuzin, a Sports Tourer, a Country Tourer és az OPC modell. Legkedveltebb színei a grafitfekete és a hófehér.

Az Insignia benzin-, dízel- és gázüzemű (LPG) motorral áll rendelkezésre. Belépőmodellje, 140 lóerős, 1,4 literes benzines turbómotorral, Start/Stop rendszerrel és kis súrlódású hatfokozatú sebességváltóval kapható, de már rendelhető az új 2,0 literes, 170 lóerős négyhengeres dízellel is, amely Kaiserslauternben készül.

A közeljövőben még nagyobb nemzetközi feltűnést kelt majd az Insignia, hiszen ez évtől exportálják Ausztráliába és Új-Zélandra az OPC limuzint, Holden Insignia VXR néven. Az évtized későbbi részében pedig egy új változat jelenik meg, amely a GM amerikai márkájának, a Buicknak az új modelljeként kerül forgalomba.