2015. február 04. 07:00   |   Autoblog
címkék:  

A nap képe: az új Ford Focus RS

Egy hónappal a hivatalos bemutató előtt a Ford megmutatta az új Focus RS-t, amelyben az új, 2,3 literes, 320 lóerős Ecoboost motor immár mind a négy kereket hajtja. Az új, harmadik generációs Focus RS az első RS modell, amelyet az egész világon árulnak majd.

300 lóerő az a határ, ami fölött már célszerű mind a négy kereket bevonni a hajtásba. A Ford is tudta ezt, s bár egy összkerékhajtási rendszer beépítése növeli a gyártási költségeket és az autó tömegét, az élvezetes vezethetőség érdekében meghozta ezt a döntést. Az új Focus RS tehát összkerékhajtást kapott, s nem is akármilyet. A vadonatúj rendszer jelentősen fokozza a kezelhetőséget és a vezetési élményt, a kiváló tapadást kombinálja a nagyfokú agilitással és kanyarvételi sebességgel. A rendszer amellett, hogy folyamatosan variálja a tengelyekre jutó nyomatékot, a hátsó kerekek között is képes változtatni a nyomatékelosztást, ami drámaian javítja a kezelhetőséget és a kanyarvételt. A hajtónyomaték akár 70 százaléka a hátsó tengelyre juthat, s az oda küldött nyomaték akár 100 százaléka az ívbelső vagy az ívkülső kerékre irányulhat.

A Focus RS emellett az ST modellnél feszesebb és merevebb sportfutóművet kapott, kétfokozatú lengéscsillapítókkal, választható pálya móddal. Az elektromos szervokormány egyedi hangolású, az úttal való kapcsolatot pedig kovácsolt 19 colos felnikre szerelt 235/35-ös, egyedi keverékű Michelin Pilot Super Sport gumik biztosítják. Most első ízben, a Focus RS versenypályára alkalmas sportabroncsokkal is rendelhető, opcióként Michelin Pilot Sport Cup 2 gumik is rendelkezésre állnak.

A géptető alatt nem meglepetésre egy turbós, közvetlen befecskendezéses Ecoboost blokk dohog, a Mustangban található erőforrás rokona, amely 2,3 literből itt 320 lóerőt állít elő. Úgy kalibrálták, hogy alacsony fordulaton is élénk legyen, és a középtartományban erősen húzzon egészen a 6800-as leszabályozásig. Mindezt komoly muzsika festi alá, amely a beépített pillangószelepnek köszönhetően lehet diszkrétebb és vadabb, lelkesítő ropogással és durrogással. A motorhoz rövidített karral rendelkező hatfokozatú kézi váltót kapcsoltak. A start/stop rendszer széria.

A Focus RS mindezek fényében meglehetősen harcos külsőt öltött magára. A frontrész brutális a hatalmas trapéz alakú hűtőráccsal és a mélyre húzott, középen nyitott lökhárítóval, amelyen keresztül ömlik a friss levegő a köztes hűtőre. A sárvédők izmosak, a nyomtávok szélesek, hátul pedig komoly diffúzor és hatalmas szárny uralja a terepet. A hagyományoknak megfelelően a kipufogóvégek oválisak és kettő van belőlük.

Az utastérben is kifejeződik az autó nagyteljesítményű karaktere. Határozott oldaltartású bőr/szövet Recaro sportülések fogják az utasokat, de felárért egyedi, mikroszálas ülőfelületű Recaro kagylóülések is rendelhetők. Az áttervezett műszerfal kevesebb gombot és 20 centiméter átmérőjű érintőképernyőt vonultat fel. A sofőr alul lapított RS sportkormányt tekerhet, alumínium pedálokat taposhat és kiegészítő műszerekről tájékozódhat, amelyek a turbónyomást, az olajhőmérsékletet és az olajnyomást mutatják.

Az új Focus RS négyféle különleges fényezéssel érhető el, a Stealth szürke, az Absolute fekete és a Frozen fehér mellett a lenyűgöző Nitrous kékkel.